مصاحبه تروفو با هیچکاک روی پرده می‌رود

مستندی بر اساس مصاحبه «فرانسو تروفو» با «آلفرد هیچکاک»، کارگردان بزرگ تاریخ سینما به زودی میهمان سینماهای جهان خواهد شد. به گزارش «ایسنا» مستند «هیچکاک،‌ تروفو» که به تاثیر این دو چهره سرشناس سینمای جهان در فرهنگ فیلمسازی و سایر سینماگران نامدار می‌پردازد‌، به زودی در سینمای جهان اکران می شود.

این مستند به کارگردانی و نویسندگی «کنت جونز» براساس مصاحبه‌های «فرانسوا تروفو» با «آلفرد هیچکاک» خواهد بود و همچنین شامل مصاحبه‌هایی نیز با چهره‌های سرشناس سینمای جهان همچون «مارتین اسکورسیزی»، «استیون اسپیلبرگ»، «دیوید فینچر»، «وس اندرسون»، «برایان دی پالما»، «برادران داردن»، «اولیور آسایاس»، «آرنولد دسپلچین» و «جیمز گری» نیز خواهد بود.

«هیچکاک» و «تروفو» چنان چهره‌های تاثیرگذاری در تاریخ سینما بوده‌اند که نام آنها همواره با واژه سینما عجین شده است.

«هیچکاک» استاد سینمای تعلیق، طی ۶۰ سال فعالیت سینمایی، به واسطه‌ ساخت آثار برجسته موفق به کسب جوایز متعددی شد که شاید مهم‌ترین آنها جایزه‌ یادبود آکادمی اسکار در سال ۱۹۶۷ باشد.

انجمن فیلم آمریکا در سال ۲۰۰۸، چهار فیلم «سرگیجه»، «پنجره‌ عقبی»، «شمال از شمال‌غربی» و «ام را نشانه قتل بگیر» را در فهرست ۱۰ اثر برتر سینمای جنایی جهان قرار داد و نشریه معتبر «فوربس» نیر فیلم «سرگیجه» را به عنوان برترین فیلم تاریخ سینما معرفی کرد.

«تروفو» نیز که از فیلمسازان و نظریه‌پردازان بزرگ سینمای فرانسه و از پیشگامان «موج نو» در سینمای فرانسه محسوب می‌شد، اولین اثر سینمایی خود را با نام «چهارصد ضربه» ساخت که جزو شاهکارهای سینمای دنیا شناخته می‌شود.