رئیس هیات داوران جشنواره و مسابقه بزرگ «ستاره ۲۰» ضمن توضیح درباره جزئیات این مسابقه اعلام کرد ۶ هزار نفر وارد مرحله دوم مسابقه می‌شوند. به گزارش خبرگزاری مهر، حسن فتحی کارگردان سینمای ایران و سرپرست داوران جشنواره بزرگ «ستاره ۲۰» در مورد داوری و شرکت‌کنندگان این مسابقه بزرگ بازیگری گفت: این مسابقه راهی است برای اینکه فضایی فراهم شود تا استعدادهای بازیگری از سراسر ایران شناسایی شوند تا همگان بتوانند از فرصت یکسان برای بازیگری بهره‌مند شوند.

وی افزود: خوشبختانه استقبال خوبی از سوی هنرمندان برای داوری این مسابقه به‌عمل آمده و شرکت‌کنندگان نیز استقبال خوبی از این مسابقه داشته‌اند و ما در حال حاضر داوری بخش اول را برای انتخاب‌ها آغاز کرده‌ایم. کار گزینش آثار برای هیات انتخاب بسیار سخت است، زیرا ده‌ها هزار اثر به این مسابقه رسیده است و ما مجبوریم از این تعداد تنها ۶ هزار نفر را برای ورود به دوره بعدی انتخاب کنیم. رئیس هیات داوران جشنواره و مسابقه بزرگ «ستاره ۲۰» اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌ای که درمورد داوری این جشنواره و مسابقه بزرگ بازیگری شده تغییر داوران در هر دوره است.

وی ادامه داد: در هر دوره از مسابقه داوران تغییر می‌کنند تا کار حرفه‌ای‌تر پیش رود و ما برای انتخاب ستاره‌ها کمتر دچار انتخاب‌های سلیقه‌ای داوران شویم. فتحی خاطرنشان کرد: این مسابقه آموزش مهارت‌های بازیگری را نیز برای انتخاب شوندگان فراهم کرده است تا در دوره‌های بعدی رقابت، شرکت‌کنندگان همسطح شوند و در حق هیچ فردی اجحافی صورت نگیرد. رئیس هیات داوران جشنواره و مسابقه بزرگ ستاره ۲۰ در پایان تصریح کرد: مسابقه بازیگری «ستاره ۲۰» این فرصت را در اختیار تمام جوانان و علاقه‌مندان مستعد بازیگری قرار می‌دهد تا ضمن آشنایی با اصول حرفه‌ای و اخلاقی، به تصورات خود از هنر بازیگری جامه عمل بپوشانند و حمایت واقعی از ایشان صورت گیرد بدون آنکه هزینه گزافی پرداخت کنند.