بزرگداشت عباس کمندی و نام‌گذاری خیابانی به نامش در مراسم بزرگداشت عباس کمندی، هنرمند فقید و نامی استان کردستان، از ۶ جلد کتاب او رونمایی و خیابانی به نام او نام‌گذاری شد.

مجسمه‌های معکوس شاگردان تناولی در «نقش جهان»

هفت نفر از شاگردان پرویز تناولی مجموعه‌ای از مجسمه‌های خود را که با تکنیک معکوس کار شده‌اند، در نگارخانه نقش جهان به نمایش می‌گذارند.

کشف ۲۰ شعر دست‌نویس پابلو نرودا

چهل سال پس از مرگ پابلو نرودا، ۲۰ قطعه شعر منتشرنشده او در دفتر کارش کشف شد.

نویسنده ایرانی‌تبار در میان نامزدهای نهایی «پن»

اسامی نویسندگان راه‌یافته به مرحله پایانی جایزه «پن» ۲۰۱۴ در بخش‌های مختلف اعلام شد. ‌نام «آنتونی مارا»،‌ «سعید سیرافی‌زاده» (نویسنده ایرانی‌تبار ساکن آمریکا)، «یان استانسل»، «شاون وستال» و «هانیا یاناگیهارا» به عنوان نامزدهای بخش بهترین اثر ادبیات‌ داستانی اعلام شده است.

بازیگر اسکاری جای ویل اسمیت را می‌گیرد

جارد لتو بازیگر برنده اسکار جای ویل اسمیت را در فیلم «درخشان» می گیرد.

انتظار «خاکستر و برف» برای اکران دو ساله شد

فیلم «خاکستر و برف» به کارگردانی روح‌الله سهرابی که از سال ۹۱ در انتظار اکران است با وجود اینکه موضوع دفاع مقدس را محور خود قرار داده ولی هنوز فرصت اکران نیافته است.

«شاهگوش ۲» را نمی‌سازم

داوود میرباقری کارگردان سینما و تلویزیون که مدتی است بیشتر به دلیل ساخت مجموعه «شاهگوش» در شبکه نمایش خانگی نامش مطرح است، ساخت سری دوم «شاهگوش» را در دستور کار ندارد.

قیمت آثار پاچکو؛ از ۳۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان

گابریل پاچکو، تصویرگر مکزیکی به ایران آمده و آثار خود را به معرض نمایش و فروش گذاشته است. قیمت هر اثر از ۳۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است و بخشی از عواید فروش آن به موسسه خیریه تعلق می‌گیرد.

بهمن فرمان‌آرا به صحنه تئاتر می‌آید؟

مدیر اداره هنرهای نمایشی وزارت ارشاد به بهمن فرمان‌آرا قول داده که شرایط اجرای نمایش او را در نیمه دوم سال ۱۳۹۳ فراهم کند.

جشن ۹۰سالگی عزت‌الله انتظامی

در جشن تولد عزت‌الله انتظامی، عروسش قطعه‌ای موسیقی به او هدیه داد، پرویز پرستویی از «مرجع تقلید» بازیگری‌اش سخن گفت، مجید تاثیر پدرش در کار هنری‌اش را بسیار پررنگ دانست و خود آقای بازیگر هم‌در حالی‌که از شدت احساسات اشک می‌ریخت، شمع ۹۰ سالگی‌اش را خاموش کرد.