مجریان  و خوانندگان
برنامه‌های سحر و افطار، در زمره‌ پرمخاطب‌ترین ویژه برنامه‌های مناسبتی هستند که مجریان در بهتر شدن کیفیت آنها نقش مهمی را ایفا می‌کنند؛ شبکه‌های تلویزیونی امسال نیز برای ویژه برنامه‌های افطار و سحر خود مجریانی را انتخاب کرده‌اند که از این میان برخی همانند سال‌های گذشته سکان‌دار برنامه‌ها شده‌اند و برخی بعد از سال‌ها دوری از عرصه اجرا به تلویزیون برگشته‌اند. همچنین صدای خوانندگانی چون علیرضا قربانی، مازیار فلاحی، زانیار خسروی، مرتضی پاشایی و مهدی یراحی به واسطه استفاده در تیتراژ سریال‌های مناسبتی، در ماه رمضان هر روز شنیده می‌شود. تلویزیون ماه رمضان امسال برای ویژه برنامه‌هایش با پنج خواننده شناخته شده همکاری خواهد داشت که صدای سه تن از آنها در سریال‌ها‌ی رمضانی امسال شنیده می شود.

داریوش کاردان: شهر باران
داریوش کاردان بعد از پنج سال دوری از اجرای تلویزیونی با ویژه برنامه افطار شبکه یک با عنوان «شهر باران» به حوزه اجرا بازگشته است.
کاردان را بیشتر به عنوان یک بازیگر می‌شناسیم، اما او پیش از اینها در برنامه‌های متعدد رادیویی و تلویزیونی اجرا داشته است. برنامه جنجالی «صندلی داغ» شبکه دو در سال 84 یکی از همین برنامه‌ها است و آخرین بار نیز اجرای او را در یک ویژه برنامه انتخاباتی دیدیم.


احسان علیخانی: ماه عسل
احسان علیخانی نیز مانند اغلب سال‌ها در شبکه سه سیما و در ویژه برنامه افطار «ماه عسل» مقابل دوربین می‌رود. او تهیه‌کنندگی این برنامه را هم برعهده دارد.


حسن سلطانی: ماه خدا
حسن سلطانی برنامه «ماه خدا» ویژه سحر شبکه یک را اجرا می‌کند. او دو سال است که در این برنامه مقابل دوربین می‌رود. سلطانی اجرای برنامه‌های معارفی را از سال 69 شروع کرده است.

داریوش ارجمند: شب‌های روشن
داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت کشورمان در اجرای تیتراژ ویژه برنامه افطار شبکه دوم سیما همکاری می‌کند.ویژه برنامه افطار «شب‌های روشن» به تهیه‌کنندگی پیام ابراهیم‌پور و اجرای رسالت بوذری همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان هر روز ساعت 21:30 از شبکه دوم سیما پخش می‌شود.


علیرضا قربانی: مدینه
تیتراژ سریال «مدینه» سیروس مقدم که از شبکه یک سیما پخش خواهد شد، با صدای علیرضا قربانی همراه است و کارن همایونفر آهنگسازی آن را برعهده دارد.او همچنین از میان کارهای تلویزیونی‌اش خوانندگی سریال مناسبتی «شب دهم» را که ویژه ماه محرم بود برعهده داشت.


مرتضی پاشایی و مهدی یراحی: ماه عسل
ویژه‌برنامه «ماه عسل» که هرسال در ماه مبارک رمضان با اجرای احسان علیخانی به روی آنتن می‌رود، امسال هم با دو خواننده، تیتراژ ابتدایی و پایانی‌اش را آماده می‌کند. مرتضی پاشایی و مهدی یراحی از خوانندگان تیتراژ ابتدایی و پایانی این ویژه برنامه هستند. از جمله کارهای مهدی یراحی در تلویزیون می‌توان به برنامه‌هایی چون «ماه عسل»، «شب شیشه‌ای»، «بوی عیدی» و... اشاره کرد. مرتضی پاشایی که خوانندگی تیتراژ ابتدایی «ماه عسل» امسال تلویزیون را برعهده دارد، چند ماه قبل تیتراژ ویژه برنامه سال تحویل شبکه سه را هم اجرا کرده است.


زانیار خسروی: فاخته
خوانندگی تیتراژ سریال «فاخته» که از شبکه دو سیما به روی آنتن خواهد رفت، بر عهده زانیار خسروی است. وی که برادر کوچک‌تر سیروان خسروی است تاکنون خوانندگی تیتراژ سریال‌های تلویزیونی را تجربه نکرده است و از کارهای سینمایی او می‌توان به بازی در «برف روی کاج‌ها» اشاره کرد.


مازیار فلاحی: هفت سنگ
و در نهایت تیتراژ تنها سریال طنز ماه رمضان امسال شبکه سه که «هفت سنگ» نام دارد را مازیار فلاحی می‌خواند. فلاحی تاکنون در کارنامه کاری‌ تلویزیونی‌اش، خوانندگی تیتراژ سریال «قلب یخی»، «یلدا» و... را به ثبت رسانده است.


مجریان و خوانندگان