عروسک سعدی افشار به صحنه می‌آید

داود فتحعلی‌بیگی نمایش «شب‌ نشینی با مولیر» را برای شرکت در جشنواره تئاتر عروسکی آماده اجرا می‌کند. به گزارش ستاد خبری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران - مبارک، فتحعلی‌بیگی این نمایش را با حضور بازیگران و عروسک‌های نمایشی اجرا می‌کند و یکی از عروسک‌هایی که در این نمایش روی صحنه است، عروسک زنده یاد سعدی افشار، هنرمند باسابقه سیاه بازی است که سال گذشته، درگذشت.

این هنرمند تئاتر درباره داستان نمایشش گفت: این نمایش یکسری درد دل میان من و مولیر است. چون ۲۰ سال پیش برای اجرای نمایش «تخت و خنجر» دچار مشکلاتی شدم که بی‌شباهت به مشکلاتی نبود که مولیر برای اجرای نمایش «تارتوف» داشت. به همین دلیل، در نمایش«شب‌نشینی با مولیر» دو پرده از «تارتوف» و دو پرده از «تخت و خنجر» اجرا می‌شود. او ادامه داد: این نمایش را با الهام از فرمان امام علی (ع) به مالک اشترنوشته بودم. توقعم این بود ما را تشویق کنند اما نه تنها چنین نکردند که تنبیه هم شدیم.

فتحعلی‌بیگی که این نمایش را به طور مشترک با نسیم یاقوتی کارگردانی می‌کند، اضافه کرد: کارگردانی عروسکی نمایش برعهده ایشان است و باید ببینیم از چه تکنیک‌هایی استفاده می‌کنیم، اما یکی از عروسک‌هایی که حتما در این نمایش ساخته می‌شود، عروسک زنده یاد سعدی افشار است. پانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران - مبارک ۲۲ تا ۲۹ شهریورماه به دبیری مرضیه برومند در تهران برگزار می‌شود.