شیرین پیله‌وری روایتی از داستان آفرینش و آدم و حوا را در قالب ویدئوآرت در بخش تجسمی بیست و دومین نمایشگاه قرآن به نمایش گذاشته است. این هنرمند در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر درباره اثر خود گفت: این اثر را ۶ سال پیش بدون هیچ سفارشی و براساس علاقه شخصی ساختم. من به قصص قرآنی، شاهنامه و مفاهیم استعاری علاقه دارم و آفرینش نیز موضوعی است که شکل سمبلیک و استعاری دارد که می‌تواند به مفاهیم قبل از اسلام و بعد از آن مرتبط باشد.

این هنرمند نقاش با تاکید بر اینکه حوا در این تصاویر یک زن زمینی نیست، تصریح کرد: همه وجود ما به منبع اصلی نور بازمی‌گردد و حوا نیز عاری از این نور نیست، حتی معتقدم که اگر حوا و آدم از خداوند اطاعت نکردند؛ اما باز هم درونشان آن نور الهی وجود دارد و ما هم در نهایت به نور می‌رسیم. پیله‌وری با بیان اینکه ویدئوآرت آفرینش پیش از این در نمایشگاه «هنر جدید» در موسسه صبا به نمایش درآمده است، گفت: من برای اولین بار است که در نمایشگاه قرآن شرکت می‌کنم.

از من خواستند که با توجه به رویکرد معنوی این اثر در این دوره از نمایشگاه قرآن شرکت کنم که من هم پذیرفتم. در ویدئوآرت اصلی صورت و فیگور زن به شکل مشخص وجود داشت؛ اما برای نمایشگاه قرآن، آن را آبستره‌تر کردیم و شکل هاله گونه‌ای از حضور و فیگور انتزاعی یک زن را می‌بینیم که صورت او نیز مشخص نیست.

داستان آدم و حوا در نمایشگاه قرآن تصویر شد