هنرمندان بر اهمیت فعالیت سالن‌های نمایش در روزهای تعطیل تاکید کردند و تئاتر را جدای از دیگر هنرها مانند سینما و موسیقی ندانستند. به گزارش «ایلنا»، احسان کرمی درباره فعال بودن سالن‌های نمایش مانند تئاترشهر در روزهای تعطیل مناسبتی اظهار کرد: اولین حسن چنین اتفاقی این است که موجب می‌شود تئاتر تعطیل نشود. یعنی در تئاترشهر باز باشد و با توجه به ظرفیت عظیم موجود برنامه‌ریزی‌هایی برای روزهای دیگر جز این روزها که به ضربت خوردن حضرت امیر(ع) اختصاص دارد مانند عاشورا و تاسوعا اتفاق بیفتد.

نیما رئیسی یکی دیگر از اعضای گروه نمایش‌نامه خوانی «زمان سکوت برای زندگان» در همین رابطه بیان کرد: بدیهی است با چنین کاری بسیار موافقم و با کمال میل برای حضور در اجرای نمایش‌نامه‌خوانی اعلام آمادگی کردم. همین که چراغ تئاترشهر روشن است اتفاق ارزشمندی افتاده و به نظرم برنامه‌های هنری از این دست هیچ منافاتی با مراسم سوگواری ندارد.

عاطفه نوری از بازیگران تئاتر، سینما و تلویزیون با تاکید بر اهمیت فعال بودن سالن‌های نمایش حتی در روزهای عزاداری گفت: ما نمایش‌نامه «زمان سکوت برای زندگان» نوشته محمد چرمشیر را برای مخاطبان خوانش کردیم و فکر می‌کنم یکی از مبارک‌ترین اتفاق‌های ممکن فعال بودن تئاترشهر در روزهایی است که معمولا عادت داریم سالن‌ تعطیل باشد. فراموش نکنیم که ما گونه‌های تئاتر مذهبی داریم و هنر نمایش در خصوص جنگ، عشق، مذهب و بسیاری دیگر از مسائل صحبت دارد.

افشین هاشمی در پایان اظهار نظر گروه خوانش‌گران «زمان سکوت برای زندگان» درباره فعالیت‌ سالن‌های نمایشی در روزهای عزا و شهادت گفت: هر اتفاقی که موجب شود تئاتر زنده بماند و به فعالیت ادامه دهد به‌ویژه در شرایطی که قصد تعطیل کردن وجود داشته باشد اتفاق مثبت و سازنده‌ای است.