بنیاد شعر و ادبیات داستانی پیشنهاد داد تا کارشناسی و انتشار یادداشت‌های جلال آ‌ل‌ احمد را که اخیرا پیدا شده‌اند، به‌عهده بگیرد. شهرام ناظری در اولین کنسرت خود در سالن رضازاده اردبیل از مسوولان فرهنگی استان به خاطر برگزاری کنسرت موسیقی در استادیوم ورزشی انتقاد کرد.

حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت صدور پروانه ساخت فیلمسازی برای ناصر تقوایی گفت: باید بگویم چندین‌بار با ایشان صحبت شده است؛ اما هنوز طرحی را ارائه نداده‌اند، اگر ایشان طرحی ارائه کنند به سرعت بررسی می‌کنیم.

شهر «ماربلا»ی اسپانیا طی مراسمی «ماریو بارگاس یوسا» نویسنده پرویی برنده نوبل ادبیات را به‌عنوان فرزندخوانده خود معرفی می‌کند.

آخرین فیلم سینمایی کمال تبریزی با نام جدید «طعم شیرین خیال» به نمایش در خواهد آمد. این فیلم که پیش از این «دردسرهای شیرین» نام داشت این روزها مراحل فنی پس از تولید را می‌گذراند.

مدیر نگارخانه‌های خانه هنرمندان از برپایی نمایشگاهی از «فرش‌های ایران» خبر داد. بخشی از فرش‌های این نمایشگاه قدیمی است و برخی هم بر اساس طرح‌های قدیمی به تازگی بافته شده‌اند. این نمایشگاه به مناسبت هفته فرش اوایل شهریورماه برگزار خواهد شد.

همایون اسعدیان کارگردان و نویسنده از پایان نگارش فیلم‌نامه سریال «دا» تا روزهای آینده خبر داد.

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به‌منظور پاسداشت و تعظیم و تکریم از مفاخر علمی- فرهنگی ایران اسلامی، مراسم بزرگداشت مرحوم حسن احمدی گیوی نویسنده و ادیب را که دو سال پیش درگذشت، فردا دوشنبه با حضور علما، استادان و فرهیختگان برگزار می‌کند.

«هفته سینمای مستند هند» در سالن سینماحقیقت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گشایش یافته و تا روز ۱۵مرداد ادامه دارد.

همزمان با جشن دهمین سالگرد تاسیس صندوق اعتباری هنر، از کارت هنر، اولین شناسه ملی هنری کشور رونمایی می‌شود.