هشتمین جشن بزرگ منتقدان سینمایی، ۲۲ مردادماه با برگزاری مراسم بزرگداشت علیرضا داوودنژاد و ایرج صابری برگزار می‌شود. محمد جوروند، مسوول امور عمرانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان اعلام کرد که مقبره قیصر امین‎پور هفت سال پس از درگذشت این شاعر سرانجام کامل می‌شود و شکل نهایی خود را پیدا می‌کند.

فرشید صادقی، مدیر شبکه ورزش تلویزیون گفت: «به‌جز اینکه برای مخاطب ذائقه‌سازی کنیم باید مخاطب را عادت بدهیم تا مسابقات ورزش را زنده نبیند، راه دیگری جز این وجود ندارد. مردم ما باید بپذیرند که در جامعه اسلامی زندگی می‌کنند و باید بپذیرند که این بازی‌ها اگر مونتاژ شوند و روز بعد پخش شوند، مناسب‌تر خواهد بود. مسابقات جهانی والیبال به ما ثابت کردند که به این وجه بیشتر توجه کنیم. همیشه اصل اول برای ما رعایت شئون اسلامی است، حتی اگر تصویر فیکس و ثابتی را نشان دهیم، تصاویر خلاف شئون را نشان نمی‌دهیم.»

سخنگوی انجمن هنرمندان نقاش از برپایی ۳ نمایشگاه از آثار اعضای این انجمن در خانه هنرمندان ایران خبر داد که تا پایان سال برگزار خواهد شد.

لی دانیلز، کارگردان آمریکایی قراردادی را برای ساخت فیلم «داستان برایان بنکس» امضا کرد. این پروژه که توسط کمپانی گیدن بیدیا ساخته می‌شود بر داستان واقعی یک بازیکن فوتبال در دبیرستان تمرکز دارد که به اتهام تجاوز پنج سال را در زندان می‌گذراند.

مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به بیست‌ویکمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان اول شهریورماه اعلام شد.

برنامه «هفت شب نمایشنامه‌خوانی» در برج میلاد در دومین روز برگزاری خود میزبان آرش عباسی، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر شد که با روخوانی نمایشنامه «۳۰ سال بعد» در این رویداد هنری حضور داشت.

براساس توافق معاونت فرهنگی و بانک عامل، دانشجویان و طلاب متقاضی بن کارت‌های اعتباری در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب که قادر به دریافت بن‌کارت‌های خود نبوده‌اند، می‌توانند با مراجعه به کلیه شعب بانک عامل نسبت به دریافت سهم خود اقدام کنند.

دبیر اجرایی جشنواره طنز سوره اعلام کرد که مراسم اختتامیه در روز دوشنبه ۲۷ مرداد در تالار سوره با اجرای علیرضا خمسه برگزار می‌شود. از آثار برترین‌ها کتابی توزیع خواهد شد و میزان مجموع جوایز حدود ۷۷ میلیون تومان است.

کارشناس مسوول موسیقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: کنسرت محسن یگانه با وجود شایعات مختلف مبنی بر لغو این کنسرت، شنبه شب در مکان و زمان مقرر برگزار شد.