«چ» و «خانه پدری» در صدر نامزدهای جشن منتقدان سینمایی

فیلم‌های «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا و «خانه پدری» ساخته کیانوش عیاری در صدر فهرست نامزدهای جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی قرار دارند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم «چ» با ۱۱ نامزدی و «خانه پدری» با ۹ نامزدی، جزو رکوردداران این جشن هستند. بعد از این دو فیلم، فیلم‌های «رستاخیز» ساخته محمدرضا درویش، «عصبانی نیستم» ساخته رضا درمیشیان و «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» ساخته روح‌الله حجازی با ۷ بار نامزدی در مرتبه بعدی قرار دارند.

صد نفر از منتقدان و نویسندگان سینمایی، از میان فیلم‌های به نمایش درآمده در جشنواره سی و دوم فیلم فجر، ۱۰۸ نامزد را در ۱۵ رشته انتخاب کردند تا سرانجام از بین آنها برگزیدگان انتخاب شوند.

«قصه‌ها» اثر رخشان بنی‌اعتماد، «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» ساخته بهروز افخمی، «شیار ۱۴۳» اثر نرگس آبیار و «خط ویژه» ساخته مصطفی کیایی دیگر فیلم‌هایی هستند که با ۶ بار نامزدی در فهرست قرار دارند.

علاوه بر این «همه چیز برای فروش»، «میهمان داریم» و «آرایش غلیظ» با ۵ بار نامزدی، «چند متر مکعب عشق» و «ماهی و گربه»‌با ۴ بار نامزدی، «متروپل» با ۳ بار نامزدی، «برف»، «بیگانه» و «طبقه حساس» با دو بار نامزدی در رده‌های بعدی هستند. فیلم‌های «امروز»، «ردکارپت»، «شیفتگی»، «فصل فراموشی فریبا»،‌ «زندگی جای دیگری است»، «ملبورن»، «جینگو»، «حق سکوت»، «فرشته‌ها با هم می‌آیند»، «پنج ستاره»، و «خانوم» نیز در یک رشته نامزد شده‌اند. این جشن روز چهارشنبه ۲۲ مرداد ساعت ۱۷:۳۰ در تالار ایوان شمس برگزار خواهد شد.