محمد خزایی، دبیر سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم دفاع مقدس از رونمایی بسته «سی سال سینمای دفاع مقدس» همزمان با آغاز این جشنواره در هفته دفاع مقدس خبر داد. نمایش «دورهمی زنان شکسپیر» به کارگردانی بهاره رهنما با حضور ثریا حکمت به صحنه رفت و گروه اجرایی در میان اشک‌های بی‌صدای مهناز افشار و سحر دولتشاهی اجرای خود را به این بازیگر پیشکسوت تقدیم کردند.

سه اثر از «ابوسعید اسکندری»، گرافیست زنجانی برای نمایش در دوسالانه نمایشگاه زنبور طلایی مسکو انتخاب شد.

کمپانی اینترنتی «گوگل» پروژه‌ای را طراحی کرده که طی آن ۷۰۰ کاربر اینترنتی به‌طور همزمان و آنلاین «آنا کارنینا»ی لئو تولستوی را مطالعه می‌کنند.

فستیوال بین‌‌المللی زوریخ در کشور سوئیس میزبان سه نمایش از سه کارگردان نوگرای ایرانی یعنی امیررضا کوهستانی، حمید پورآذری و آزاده شاه‌میری می‌شود.

مسابقه فیلمنامه‌نویسی «پروانه‌ها» به‌منظور آشنایی با استعدادهای برتر نوجوانان، همزمان با برگزاری بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در ۲۱ استان برگزار می‌شود.

بهروز غریب‌پور، سرپرست گروه تئاتر عروسکی «آران» از تولید مستند «کارواش» برای نمایش در دومین جشنواره فیلم و عکس تلفن همراه و همچنین از ادامه فعالیتش به‌صورت یک مستندساز حرفه‌ای در کنار فعالیت‌های تئاتری خود و گروهش خبر داد.

نسخه بازسازی شده یکی از اولین فیلم‌های برد پیت با عنوان «جانی جیرپوش» در سال ۱۹۹۱، دوباره اکران می‌شود.

درحالی‌که هر از چند گاهی خبر می‌رسد که مشکل اکران فیلم «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش حل شده ولی هنوز خبر رسمی از وضعیت اکران این اثر سینمایی در دست نیست و خبرهای تایید نشده حاکی از صدور حواله نمایش و ارائه آن به سازمان سینمایی است.

نمایش «آخرین بازی» نوشته زنده‌یاد محمود استادمحمد به کارگردانی بهروز سروعلیشاهی که توهم و آشفتگی ذهنی بازیگری فراموش شده را به تصویر می‌کشد، تا ۳۱ مرداد ماه در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

فروغ والی، فرزند جعفر والی هنرمند پیشکسوت تئاتر که مدتی قبل به‌دلیل خونریزی معده در بیمارستان بستری شده بود از بهبود وضعیت جسمی پدرش و گذراندن دوران نقاهت در منزل خبر داد.

یک مقام مسوول در انجمن ناشران دفاع مقدس از ارائه ترجمه ۵۰ اثر منتشر شده با موضوع دفاع مقدس و ارائه شناسه ۱۲۰ اثر این حوزه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت خبر داد و گفت در ایام برگزاری این نمایشگاه ۳۰ کتابخانه آلمان که آثار فارسی ارائه می‌کنند به کتاب‌های حوزه جنگ تجهیز می‌شوند.

رسول یونان، شاعر و ترانه‌سرا که پیش از این توانایی خود را در نگارش نمایشنامه هم آزموده بود و چندین نمایشنامه منتشر کرده بود، از آماده‌سازی و ویرایش کتاب حاوی سه نمایشنامه جدیدش خبر داد.

بزرگداشت سیدقدمیار حسینی پیر تنبورنوازی ایران و چهره ماندگار موسیقی نواحی ۲۲ مرداد در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

نمایش «باغ دلگشا» به کارگردانی پری صابری روز چهارشنبه ۲۲ مرداد به نفع کودکان سرطانی روی صحنه می‌رود.

نمایشگاه کاریکاتور «غزه از نگاه کارتونیست‌های دنیا» در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، چهارشنبه ۲۲ مردادماه در موزه هنرهای معاصر فلسطین گشایش می‌یابد. این موزه در میدان فلسطین، خیابان مظفر، تقاطع بزرگمهر واقع شده است.