«دراکولا» کمپانی یونیورسال را سه میلیاردی کرد

فیلم علمی تخیلی «ناگفته‌های دراکولا» این هفته ۹/۳۳ میلیون دلار در ۴۲ کشور جهان فروخت تا علاوه‌بر کسب عنوان پرفروش‌ترین فیلم هفته سینمای جهان میزان فروش کمپانی یونیورسال را نیز از مرز سه میلیارد دلار عبور دهد. به گزارش «ایسنا»، فیلم «دراکولا» این هفته در ۱۷ کشور اکران خود را آغاز کرد که در این میان سینمای روسیه با فروش ۶/۹ میلیون دلاری بهترین بازار خارجی این اکشن علمی - تخیلی بود. این فیلم تاکنون در گیشه بین‌المللی به فروشی بالغ بر ۶۲ میلیون دلار دست یافته است.

انیمیشن «باکسترولز» دیگر محصول کمپانی یونیورسال نیز این هفته ۶/۳ میلیون دلار در ۲۶ کشور جهان فروخت و مجموع فروش خارجی خود را به ۸/۳۱ میلیون دلار رساند که قرار است از این هفته اکران خود را در سینماهای فرانسه آغاز کند. فیلم اکشن «لوسی» ساخته جدید «لوک بسون»، کارگردان صاحب‌نام فرانسوی با بازی «اسکارلت یوهانسون» که چند هفته‌ای پرفروش‌ترین فیلم سینمای جهان بود، این هفته ۶/۲ میلیون دلار از محل سینماهای ۶۰ کشور جهان بدست آورد و مجموع فروش خود را به ۲۸۶ میلیون دلار ارتقا داد. «دختر گمشده» ساخته جدید «دیوید فینچر» با بازی «بن افلک» و «روزاموند پایک» در نقش‌های اصلی در این هفته فروش ۲۷ میلیون دلاری را در ۵۲ کشور جهان ثبت کرد و در اولین هفته‌های نمایش ۶۳ میلیون دلار در گیشه بین‌المللی فروش داشته است تا فروش کمپانی فاکس نیز از مرز سه میلیارد دلار در سال‌جاری میلادی عبور کند.

فیلم اکشن «دونده مارپیچ» نیز که در ۶۲ کشور جهان به روی پرده رفت موفق به فروش ۱۳ میلیون دلاری شد و مجموع فروش خود را به ۱۴۰ میلیون دلار افزایش داد. فیلم «برابرکننده» ‌با بازی «دنزل واشنگتن» نیز که تاکنون در ۸۶ کشور جهان به نمایش گذاشته شده است این هفته ۷/۱۳ میلیون دلار در سینماهای این کشورها فروخت و مجموع فروش خود را به بیش از ۵۷ میلیون دلار رساند.