برنامه ۹۰ به تهیه‌کنندگی و اجرای عادل فردوسی‌پور هرچند یک برنامه ورزشی است اما همیشه نیم نگاهی نیز به هنر و به‌ویژه سینما و تئاتر دارد. ۹۰ این هفته در بخش مرور رویدادهای هفته و تاریخ خوانی بخشی را به ۲۰ مهر ماه، روز جهانی حافظ اختصاص داد. به این مناسبت بخش‌هایی از اپرای عروسکی حافظ ساخته بهروز غریب‌پور را پخش کرد. غلامرضا صراف از آماده انتشار شدن شناخت‌نامه و مجموعه گفت‌وگوهای تعدادی از سینماگران معروف و همچنین ترجمه ۶۰ نامه عاشقانه جیمز جویس خبر داد.

مراسم افتتاحیه نمایشگاه «نوسنت گرایی» در هنر معاصر ایران با نمایش آثاری از هنرمندان ایرانی در این عرصه فردا پنج‌شنبه ۲۴ مهرماه ساعت ۱۷ با حضور مقامات فرهنگی - هنری و هنرمندان در موزه هنرهای معاصر برگزار می‌شود. بخشی از این آثار متعلق به گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران است.

نروژ، استرالیا و تاجیکستان در روزهای پایانی مهرماه میزبان فیلم سینمایی «ماهی وگربه» می‌شوند.

کتاب «عکس‌های انقلاب» مریم زندی پس از گذشت ۶ سال انتظار، سرانجام مجوز انتشار دریافت کرد.

مراسم اکران خصوصی فیلم «ساکن طبقه وسط» به کارگردانی شهاب حسینی دوشنبه ۲۱ مهرماه، با حضور جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه برگزار شد.

نخستین هفته فرهنگی ایران در تونس با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، همراه با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری گروه اعزامی هنرمندان منتخب کشورمان در شهرهای مختلف تونس برگزار می‌شود.