دبیر جشنواره تئاتر فجر؛  در کنار اهالی تئاتر نه در مقابل آنها

اردشیر صالح‌پور دبیر سی‌وسومین جشنواره تئاتر فجر درباره جزئیات این دوره از جشنواره توضیح داد. نشست خبری سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر صبح دیروز با حضور اردشیر صالح‌پور دبیر جشنواره و مهدی حاجیان مسوول دبیرخانه و اهالی رسانه در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر برگزار شد. صالح‌پور گفت: در بخش تازه‌های تئاتر ۵۴۸ متقاضی شرکت‌کننده داشتیم که به دلیل کمبود مکان و وقت ابتدا ۴۸ اثر و نهایتا ۱۲ اثر برای حضور در این بخش انتخاب شد. بخش نسل نو این دوره از جشنواره به ۳۰ ساله‌ها اختصاص دارد و اعتقاد دارم که ۳۰ ساله‌های امروز تئاتر پشتوانه ۶۰ سال آینده این هنر هستند. برگزیدگان بخش مناطق، بخش خیابانی، بخش تولید متون نمایشی، بخش مرور، بخش میهمان، بخش بین‌الملل، رادیو نمایش، بخش عکاسی تئاتر، بخش کارگاه‌های آموزشی و سمینارها از دیگر بخش‌های این دوره از جشنواره تئاتر فجر هستند.

وی افزود: متاسفانه در بخش بین‌الملل به دلیل کمبود بودجه مجبور شدیم حضور گروه‌ها را کاهش دهیم اما در این بخش آثاری از کشورهای لهستان، ارمنستان، گرجستان، آلمان، فرانسه، کویت، روسیه، عمان، کردستان عراق و دو اثر به‌صورت مشترک از ایران و نروژ و ایران و ایتالیا حضور دارند.

وی تاکید کرد که به‌عنوان دبیر جشنواره در کنار هنرمندان تئاتر است نه مقابل آنها. صالح‌پور همچنین درباره رقم بودجه جشنواره امسال صحبت کرد و آن را یک میلیارد و

۸۰۰ میلیون دانست.