برنامه نوروزی عروسک‌های محبوب

گروه فرهنگ وهنر - گمانه‌زنی‌ها برای پخش برنامه پرمخاطب کلاه قرمزی در نوروز ۹۴ با انتشار خبر روابط عمومی شبکه ۲ به پایان رسید و این شبکه به‌طور رسمی اعلام کرد که تولید این برنامه‌ آغاز شده است و عروسک‌های خاطره‌ساز به همراه ایرج طهماسب در روزهای آینده جلوی دوربین خواهند رفت تا ایده‌های نوروزی آنها ضبط شود. پخش این برنامه برای بسیاری از مخاطبان برنامه‌های تلویزیونی به دغدغه‌ای جدی بدل شده است و گروه‌های سنی متفاوتی در روزهای گذشته به دنبال کسب اطلاع از چگونگی پخش یا عدم پخش کلاه قرمزی و دوستانش بوده‌اند. این برنامه در سال‌های اخیر پربیننده‌ترین مجموعه رسانه ملی بوده است و حتی سال گذشته در رقابت با سریال «پایتخت۳» گوی سبقت را ربود و به عنوان پربیننده ترین برنامه تلویزیون در نوروز انتخاب شد.

پخش این برنامه تضمین جذب مخاطب را به وجود می آورد و از این‌رو است که مدیران شبکه دو تمایل دارند از فرصتی که در اختیار آنهاست بهترین استفاده را بکنند و ایرج طهماسب و تیم حرفه‌ای‌اش را در گروه خود حفظ کنند. گمانه‌زنی‌ها درباره تولید این برنامه در ماه‌های گذشته بالاگرفت و خبری رسمی در هیچ رسانه‌ای منتشر نشد تا اینکه دیروز روابط عمومی شبکه دو اعلام کرد که عروسک‌گردان‌ها و صداپیشه‌های «کلاه قرمزی» در آرامشی حرفه‌ای مشغول تمرین نهایی هستند و به‌زودی ضبط این مجموعه تلویزیونی آغاز می‌شود. روابط عمومی این شبکه همچنین از تولید بدون حاشیه این برنامه خبر داده و همین نکته را دلیل عقب انداختن انتشار خبرهای تولید کلاه قرمزی ۹۴ دانسته است. بر اساس اطلاعات منتشر‌شده امسال هم سری جدید این مجموعه در ۲۲ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای تولید می‌شود و علاوه‌بر کاراکترهای سال‌های پیش، شخصیت‌های جدیدی روبه‌روی دوربین نقش‌آفرینی خواهند کرد. روال ساخت این برنامه این‌گونه بوده است که با ساختار ساده و جذاب و شخصیت‌های مختلف و متنوع عروسکی، هر سال شخصیتی جدیدی را هم به مجموعه اضافه ‌کند. شخصیت‌هایی که با سرعت مورد توجه مردم قرار می‌گیرند و حرف‌ها و تکیه‌کلام‌هایشان در جامعه نفوذ می‌کند و از سوی افکار عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محبوبیت «کلاه قرمزی» و مساله پخش شدن آن در نوروز فقط معطوف به روزهای پایانی سال نمی‌شود. یکی از نخستین اظهار نظرات در مورد وضعیت این برنامه در نوروز ۹۴ مربوط به اواخر شهریور امسال است؛ زمانی که علی بخشی‌زاده مدیر سابق شبکه دو در مورد روند تولید برنامه‌های این شبکه توضیح ‌داد و تولید این مجموعه را تایید کرد. او در بخشی از صحبت‌های خود گفت: «عوامل سازنده «کلاه‌قرمزی» بسیار با تلاش هستند و سازمان هرگز نسبت به افراد ساعی و پرتلاش خود ناسپاس نبوده است. مجوز ساخت ۳۰ قسمت از مجموعه «کلاه قرمزی» را برای سال ۹۴ صادر کرده‌ایم و این نوید را به مخاطبان می‌دهیم که کلاه قرمزی و دوستانش علاوه‌بر نوروز ۹۴ در اعیاد و مناسبت‌های مذهبی و شاد نیز میهمان خانه‌های بینندگان خواهند بود.» در همین رابطه امیدها با انتشار این خبر پررنگ شد؛ اما بعد از زمانی که خبری از کلاه قرمزی نبود و شایعه‌ها بالا گرفت، ناگهان محمدرضا هدایتی در اینستاگرام خود وضعیت را تغییر داد. صداپیشه شخصیت پسرعمه‌زا در صفحه اینستاگرام خود عکسی از مجموعه کلاه قرمزی منتشرکرد و نوشت: «با کلاه قرمزی ۹۴ عید امسال در خدمتتون هستیم.»

در همین روزها بود که از گوشه و کنار اخباری در مورد شروع تمرینات گروه سازنده مجموعه منتشر شد؛ اخباری که البته غیر از نوشته کوتاه هدایتی هنوز هیچ‌یک از سازندگان آن را به صورت رسمی تایید نکرده‌‌اند. با انتشار خبر دیروز بسیاری از نگرانی‌ها پایان یافت و حالا مخاطبان در انتظار ایده‌های جدید طهماسب و جبلی هستند. عروسک‌ها در سال‌های اخیر میدان‌دار برنامه‌های تلویزیونی بوده‌اند و پخش آن یکی از مهم‌ترین رویدادهای تلویزیون به حساب می‌آید.