برگزاری مراسم تشییع پیکر حسین قندی

مراسم تشییع پیکر حسین قندی روزنامه‌نگار پیشکسوت ایران روز گذشته از مقابل دفتر مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار شد. اجرای این مراسم که بسیاری از همکاران و شاگردان این استاد روزنامه‌نگاری در آن حضور داشتند برعهده مازیار ناظمی بود و این مجری تلویزیون و مدیر کل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان به حضور حسین قندی در جمع کودکان سرطانی اشاره کردو گفت: روزی که استاد قندی پیش کودکان سرطانی رفت، گفت اینجا اشک هم ماتم می‌گیرد.

ناظمی افزود: ۲۰ سال پیش افتخار حضور در کلاس‌های مدیریت ویراستاری اخبار را با استاد قندی داشتیم؛ یادش گرامی باشد. در طول این مدت ایشان خیلی سختی کشیدند کاش این فرصت‌ها بیشتر بود برای زمانی که دور هم باشیم. نام استاد قندی به یادگار خواهد ماند. برای دوستدارانش چه سخت بود که سلطان تیتر دارفانی را وداع گفت. سوم اردیبهشت ۹۴ در خاطر اهالی رسانه خواهد ماند.

حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیز با حضور در این مراسم، ضمن تسلیت به جامعه رسانه‌ای کشور، روزنامه‌نگاران‌، شاگردان و به‌ویژه خانواده استاد حسین قندی، خاطرنشان کرد که این استاد برجسته روزنامه‌نگاری و ارتباطات سال‌ها بیماری‌ را تحمل کرد. وی گفت: همه شما امروز به پاس این شخصیت ارزشمند رسانه حضور یافته‌اید و گرد هم آمده‌اید.

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این استاد کم‌نظیر، در کنار کار حرفه‌ای، به تربیت شاگردان رسانه‌ای همت داشت و از ویژگی‌های بارز ایشان توجه به اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاری بود. آن عزیز، هم در عمل و هم در تربیت شاگردان به اخلاق حرفه‌ای توجه داشت. اگرچه جای او خالی است اما کسانی که کار باارزش می‌کنند همیشه با آثارشان زنده و جاودانه هستند.

مجید رضاییان از دیگر استادانی بود که در این مراسم سخنرانی کرد و ضمن تسلیت به جامعه رسانه‌ای کشور و درحالی‌که بغض گلویش را گرفته بود‌، گفت: نمی‌دانم چه باید گفت. حرف خاصی نیست، الا اینکه بگویم استاد تیتر روزنامه‌نگاری ایران رفت. اینکه بگوییم جایش خالی است باز هم خیلی حق مطلب را ادا نکردیم.