احمدرضا درویش بعداز نخستین نمایش فیلم برای رسانه‌ها؛ درباره دلایل و نحوه نشان دادن چهره حضرت عباس (ع) توضیح داد. به گزارش «ایلنا»، احمدرضا درویش در مراسم اکران افتتاحیه و رونمایی از فیلم سینمایی رستاخیز که دوشنبه شب در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد با اشاره به اینکه ما برای نشان‌دادن تصویر آن حضرت مجوزهای لازم را گرفته بودیم؛ گفت: در هر زمینه‌ای باید به متخصص آن مراجعه کرد. در زمینه مسائل دینی نیز ما به متخصصان آن‌که علمای دین هستند؛ مراجعه کردیم. ما مجموعه نظرات را بررسی کردیم و مهم این است که ببینیم از درون این مجموعه یا نظرات چه چیزی استخراج می‌شود. دوم اینکه تلاش داشتیم به وظیفه شرعی خود پایبند باشیم.

من موظفم به نظر مرجع تقلید خودم دقت و براساس آن عمل کنم و همین کار را کردم.وی ادامه داد: در بحث تشبه به چهره معصومین(ع) بسیاری از علما مشکلی با آن ندارند و آن را رد نکرده‌اند ولی شرطی وجود دارد و آن شرط این است که وهنی به‌وجود نیاید و خدایی نکرده تعرض و توهینی نشود. فیلم رستاخیز نه‌تنها در نشان دادن چهره بلکه در مباحث زیبایی‌شناختی رویدادها و حتی ظاهر چهره‌ها به متخصصان مراجعه کرده است و دیدگاه‌های مراجع بسیار مورد توجه بوده است.

درویش با اشاره به اینکه همه ملت ایران و شیعیان به حضرت عباس(ع) علاقه قلبی دارند و به نحوه تصویر نمایش آن حضرت حساسیت دارند؛ افزود: ما با مساله نمایش دادن تصویر آن حضرت در فیلم کاملا به شکل حرفه‌ای برخورد کردیم حرمت و نظر مراجع را رعایت کردیم.وی ادامه داد: و قتی در ساحت درام می‌خواهید با قصه و درام جلو بروید؛ درام شما باید بر شخصیت تکیه کند و شخصیت امنیت پیدا کند. شخصیت زمانی شکل می‌گیرد که زیبایی، عشق، آلام درونی از طریق چهره نمایان شود وقتی ما این مسائل را حذف می‌کنیم بهتر است کل شخصیت را حذف کنیم.