هفته‌‌های طلایی پردرآمدترین بازیگر زن جهان

در حالی که در بازار داغ فصل جوایز فیلم‌های مدعی یکی یکی بر پرده ظاهر می‌شوند، قسمت دوم فیلم «عطش مبارزه، زاغ مقلد» همچنان پیشتاز فروش در سینما است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «کرامپوس» نام یک فیلم کمدی ترسناک است که این هفته به سینما آمد و با درخششی دور از انتظار در ۲۹۰۲ سالن سینما ۱۶ میلیون دلار فروخت تا پس از «عطش مبارزه، زاغ مقلد»(پرفروش‌ترین فیلم سه هفته اخیر سینما)، در مکان دوم جدول فروش بایستد.«عطش مبارزه» با نقش‌آفرینی جنیفر لارنس پردرآمدترین بازیگر زن جهان در سال ۲۰۱۵ برای سومین هفته‌ پیاپی صدرنشین فروش سینماهای آمریکا شد و در ۴۰۸۶ سالن سینما بیش از ۱۸ میلیون دلار فروخت. فروش جهانی این فیلم هم‌اکنون از مرز نیم میلیارد دلار گذر کرده است. سهم بازار آمریکا از این میزان فروش ۱/ ۲۲۷ میلیون دلار و سهم سایر بازارهای جهانی ۸/ ۲۹۶ میلیون دلار است.

هر چند صدرنشینی «عطش مبارزه» موضوعی قابل پیش‌بینی بود اما شگفتی این هفته را فیلم کمدی ترسناک کمپانی یونیورسال آفرید و در جدول فروش بالاتر از انیمیشن «دایناسور خوب» و «کرید» ایستاد. «کرامپوس» به کارگردانی مایکل دوکرتی و با بازی آدام اسکات، تونی کلت و دیوید ککنر داستان یک موجود افسانه‌ای به نام کرامپوس را بازگو می‌کند. این فیلم در بازارهای خارجی ۳/ ۳میلیون دلار دیگر نیز فروش داشت. سهم اتریش به‌عنوان کشور خاستگاه این افسانه از فروش فیلم ۴۲۳ هزار دلار بود.«دایناسور خوب» در دومین هفته اکران با افت فروش ۶۰ درصدی مواجه بود. انیمیشن کمپانی دیزنی برای ایستادن در رده سوم جدول نیز با رقیبی قدرتمند روبه‌رو بود و برای کسب این جایگاه با فیلم «کرید» شانه به شانه رقابت می‌کرد. هر دو فیلم فروشی بالای ۱۵ میلیون دلار را تجربه ‌کرده‌اند. با احتساب فروش این هفته مجموع فروش «دایناسور خوب» در آمریکای شمالی به ۷۶ میلیون دلار و فروش جهانی آن به بیش از ۱۳۱ میلیون دلار رسیده است. «کرید» به کارگردانی رایان کوگلر در دومین آخرهفته‌ اکران با افت فروش ۴۸ درصدی روبه‌رو شد. مجموع فروش «کرید» در آمریکای شمالی ۶۵ میلیون دلار است.