چرخش «فملی» در آتی

گروه بورس - سرانجام بعد از معاملات پرحجم و فشرده «فملی» در درصدهای مثبت، روز گذشته «فملی» بالاخره معاملات منفی را شاهد بود.

به گزارش خبرنگار ما، دیروز ۷۰ قرارداد از ۷ نماد در بورس آتی دادوستد شد که دو نماد «فملی» اسفند و اردیبهشت‌ماه ۹۰ تنها نمادهای منفی دیروز بودند. بر این اساس دیروز معاملات آتی در حالی ادامه یافت که ارزش معاملات در این بازار با کاهش، به رقم دو میلیارد و ۶۶۴ میلیون و ۲۷۴ هزار ریال رسید. در این روز «فملی» اسفند با ۱۰ قرارداد معامله شده شاهد ۱۲۳ ریال کاهش قیمت و «فملی» اردیبهشت‌ماه نیز با ۲۹ قرارداد و معامله‌‌شده ۱۴۹ ریال کاهش قیمت را تجربه کرد تا این دو قرارداد با وجود سفارش‌های متعدد خرید، روزی با کاهش قیمت را سپری کنند. این در حالی است که روز گذشته ملی مس در بازار نقدی نیز روز منفی را پشت سر گذاشت و همچنین در پایان معاملات دیروز نماد ملی مس در بازار نقدی به علت تعدیل درآمد هر سهم متوقف شد. از سوی دیگر قراردادهای «وغدیر» اردیبهشت‌ماه و اسفندماه نیز دیگر نمادهای پرمعامله دیروز آتی بودند که به ترتیب با معامله ۱۷ و ۵ قرارداد با نوسان مثبت ۴ درصد و مثبت ۶۸/۰ درصدی دیروز به کار خود پایان دادند.

در همین حال «اخابر» اسفند و اردیبهشت‌ماه و نیز «وکار» اسفندماه دیگر قراردادهای معامله‌شده دیروز بورس آتی بودند که با افزایش قیمت مواجه شدند. بر این اساس «اخابر» اسفند شاهد معامله یک قرارداد و ۱۳۵ ریال افزایش قیمت بود تا قیمت تسویه این نماد به ۳۵۳۵ ریال افزایش یابد. همچنین قیمت تسویه «اخابر» اردیبهشت‌ماه نیز با رشد ۹۵ ریالی قیمت به مبلغ ۳۶۱۰ ریال رسید. قیمت تسویه «وکار» اسفند نیز با معامله یک قرارداد و رشد ۱۶۹ ریالی در مبلغ ۴۴۹۰ ریال بسته شد. این در حالی است که در بازار دیروز «وبملت» اردیبهشت‌ماه شاهد ۲۰ تقاضای خرید بود که بدون وجود فروشنده، معامله‌ای را شاهد نبود اما چند قیمت تسویه «وبملت» اردیبهشت‌ماه به مبلغ ۲۲۸۶ ریال افزایش یافت.

در همین حال «شخارک» اردیبهشت‌ماه نیز با ارائه گزارش ۹۰ پتروشیمی خارک با ۱۰ تقاضای خرید رو به رو بود. همچنین صف خرید «کچاد» اردیبهشت‌ماه نیز به ۳۰ تقاضا رسید.