در حال حاضر، شاید این کسب‌وکار برای تامین مالی جذاب نباشد؛ چه از طریق سرمایه‌گذاری خطرپذیر سنتی و چه از طریق جمع‌سپاری، چون ظاهرا هنوز به پرسش‌های اولیه در مورد کسب‌وکارشان پاسخ نداده‌اند. مدل کسب‌وکارشان چیست؟ چگونه می‌خواهند درآمدزایی داشته باشند؟ تا چه زمانی می‌خواهند وابسته به تامین مالی از خارج باشند؟ چرا مبلغی را که در آخرین دور تامین مالی نیاز داشتند، پایین‌تر از حد لازم برآورد کردند؟

استراتژی معقول این است که ابتدا سهم بازار را در نظر بگیرند و از مشتریان خود درآمد کسب‌ کنند. اگر این موضوع عملی شود، استراتژی تامین مالی به‌طور طبیعی ایجاد می‌شود: باید با بالاترین سرعت ممکن تامین سرمایه کند تا پایگاه مشتریان را رشد دهند. این کار با تامین سرمایه جمعی به تنهایی امکان‌پذیر نیست، بنابراین باید به سرمایه‌گذاری خطرپذیر سنتی روی بیاورند.استراتژی دیگر این است که حداقل مبلغ لازم را برای خودحمایتی در اسرع وقت تامین کنند. در این مورد، به طرحی برای چگونگی انجام این کار نیاز دارند. از نظر من، نیاز به جذب سرمایه بیشتر تنها دو ماه بعد از آنکه ۵۰۰ هزار یورو جذب کرده بودند، نشان‌دهنده عدم برنامه‌ریزی مناسب است. تا زمانی که طرح بهتری تدوین نشده، آنها نباید سراغ سرمایه‌گذار دیگری بروند.

وقتی طرح کسب‌وکار منطقی تدوین شد، پیشنهاد من این است که به همان فرشتگان کسب‌وکار قبلی مراجعه کنند. از نظر اخلاقی، باید حداقل به سرمایه‌گذاران موجود این شانس داده شود که سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشند و بعد به سرمایه‌گذاران دیگر رجوع شود. اگر سرمایه‌گذاران موجود مخالفت کردند، فکر می‌کنم شرکت ویو باید در مرحله بعد به سرمایه‌گذاران بذر (seed) روی آورد. این سرمایه‌گذاران دنیایی از تجربه و آموزش را با خود دارند که نمی‌توانید آن را از تامین سرمایه جمعی خرد به دست آورید. حتی اگر نتوانید تامین مالی درستی کنید، روی آوردن صرف به صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر مثل این است که یک دوره MBA کوچک را در کسب‌وکارتان اجرا کرده‌اید. در این صورت می‌فهمید این صندوق‌ها به چه چیزی اهمیت می‌دهند و می‌توانید معیارهای خود را با بازار مقایسه کنید و توصیه‌های ارزشمندی دریافت کنید. با توجه به اینکه مشخص است ویو برنامه کسب‌وکار درستی ندارد، من فکر می‌کنم آنها باید به دنبال منابعی باشند که آموزش‌های قوی به آنها می‌دهد.به‌طور خلاصه، من فکر می‌کنم بنیان‌گذاران ویو ابتدا باید برخی مسائل اساسی را در کسب‌وکارشان حل کنند. بعد از آن، برنامه تامین مالی واضح‌تر خواهد شد.