قرار دادن خود در حالت ایده‌آل

اغلب سخنرانی‌های «تونی رابینز» نویسنده و سخنران موفق، درباره بازگشت از شرایط نابسامان احساسی و انگیزشی افراد به شرایط ایده‌آل است. او عقیده دارد هنگامی که محرکی سبب نوسانات احساسی می‌شود، سعی کنید به موضوع از خارج و مانند یک فرد بی‌طرف بنگرید. پردازش عوامل آزاردهنده از بدتر شدن و پیشرفت اوضاع بد در ذهن جلوگیری می‌کند. با انجام کارهایی در زمینه ورزش و موسیقی، شرایط و حال روحی خود را تغییر داده و بهتر کنید. تمام این تغییرات در عرض یک دقیقه و در بخشی از مغز رخ می‌دهد که مسوول کنترل همه حرکات است. هر اندازه این تمرین‌ها را بیشتر انجام دهید، بهتر می‌توانید به قوی‌ترین حالت خود بازگردید. یادگیری برگشت به حالت ایده‌آل، به تغییر شرایط کمک می‌کند، در ضمن بر احساسات و عواطف خود کنترل خواهید داشت. کارآفرینان هم باید اصول کسب موفقیت را همانند ورزشکاران، رعایت کنند.

تعیین استراتژی کلی زندگی

گام اول برای رسیدن به خواسته‌ها، داشتن اطلاعات کافی درباره موضوع موردنظر است. بسیاری از کارآفرینان، غرق جزئیات و استفاده از تاکتیک‌ها می‌شوند. از کاری به سراغ دیگری می‌روند و این‌طور به‌نظر می‌رسد که کارها را بدون توجه به در نظر گرفتن تصویر کلی، انجام می‌دهند. انجام وظایف کارآفرینی، زمانی معنی دارد که با استراتژی اصلی کسب و کار مطابقت داشته باشد. بررسی کنید کسب و کار به نفع چه افرادی است و چه مشکلاتی حل خواهند شد. به دیدگاهی مشخص، خلاصه اهداف و دستور العمل‌های اجرایی نیاز دارید. استراتژی برند را بشناسید. اصول اولیه استراتژی بر انجام وظایف روزمره تاکید دارد. شفافیت در استراتژی، موانع رسیدن به هدف و محدودیت‌های ذهنی را بی‌اثر می‌کند. در واقع شفافیت به شما قدرت می‌دهد. هرگز درگیر مشغله‌های کاری، شوید.

آموزش و بهینه‌سازی ذهن

مغز مانند ماهیچه‌ای است که با تمرین و ممارست، می‌توان آن را تقویت کرد، بنابراین هر روز از ذهن خود استفاده کنید و کارآیی آن را به حداکثر برسانید. مطالب مفید و با محتوای مناسب مطالعه کنید که شما را به چالش و تفکر وادار کند. صبح‌ها بلافاصله پس از بیداری ذهن را با اطلاعات فراوان موجود در تلفن همراه، خسته نکنید زیرا موجب حواس پرتی و عدم تمرکز می‌شوند. در عوض کارهایی مانند تماشای ویدئو، گوش دادن به موسیقی، خواندن کتاب، تمرین‌های ذهنی و تمرکز را انجام دهید. سعی کنید روز را با تمرین ذهن آغاز کنید. این اولین گام غلبه بر نبردهای عاطفی است که طی روز پیش خواهند آمد زیرا با انجام تمرین‌ها، ذهن در شرایط قوی‌تری قرار خواهد گرفت. زمان زیادی در زندگی و کسب و کار را به انجام تمرین‌های ذهنی اختصاص دهید. در این زمینه با کمک گرفتن از افراد متخصص و شرکت در کلاس‌های تخصصی اطلاعات خود را بالا ببرید و درباره چگونگی کارکرد مغز هم مطالعاتی داشته باشید. هر اندازه کنترل بیشتری روی احساسات داشته باشید، پیشرفت چشمگیری در کسب و کار خواهید داشت. به هیچ‌وجه نگذارید احساسات و عواطف تصمیم‌گیرنده باشند. قدرت را کاملا در دست  بگیرید، مطمئنا از پس انجام کارها به‌خوبی برخواهید آمد.