صبر، حائز اهمیت بسیار زیادی است. متقاضیان زیادی برای هر موقعیت شغلی وجود دارد و گرفتن کار آسان نخواهد بود. اما اقدامات زیادی حین این فرآیند وجود دارد که شخصیت شما را نشان خواهد داد و شما را به متقاضی بهتری تبدیل خواهد کرد.

مهارت کسب کنید: بسیاری از کارهای مهمی که شما در یک شغل انجام می‌دهید در دانشگاه آموخته نمی‌شوند. بعضی از آنها متضمن مهارت‌های بیشتری هستند که الزاما برای گرفتن یک شغل در زمینه خودتان ضروری نیستند، اما قطعا شما را به یک متقاضی جذاب‌تر تبدیل می‌کنند. مثلا ممکن است یک زبان برنامه‌نویسی یا بسته نرم‌افزاری باشد که اغلب در زمینه‌ای خاص یا فن فروش توسط شرکت‌هایی در زمینه خاص مورد توجه قرار می‌گیرد. از اطرافیان خود پرس‌و‌جو کنید که این تکنیک‌های خاص کدام هستند. یا به پروفایل‌های افراد در لینکدین نگاه کنید که در شرکت‌هایی مشغول به کار هستند که شما تمایل به کار در آنها را دارید.

همزمان که روی تقاضانامه شغلی خود کار می‌کنید، راه‌هایی بیابید که این قابلیت‌ها را گسترش دهید. کلاس آنلاین بردارید، کتاب بخوانید و در گفت‌و‌گوهای آنلاین با افراد حرفه‌ای در زمینه‌ای که به آن علاقه‌مند هستید، شرکت کنید.

کسب مهارت دو مزیت دارد؛ مزیت واضح آن  افزایش تعداد مشاغل و فرصت‌هایی است که احتمال صلاحیت شما را برای دریافت آن بالا می‌برد. جنبه کمتر‌ مشخص آن توانایی شما برای نشان دادن اخلاق کاری است. بسیاری از افراد دوست دارند در یک مصاحبه شغلی بگویند «من خود – آغازگر هستم». تعداد کمی این توانایی را دارند که زمانی که منتظر دریافت پاسخ تقاضانامه شغلی خود هستند، بتوانند همه آنچه را که یاد گرفته‌اند نشان دهند.

ارتباط برقرار کنید: بخشی از فرآیند جست‌وجو برای کار ایجاد ارتباط است، که در زمان فاصله اجتماعی چالش‌برانگیز است. یکی از کارهایی که باید انجام دهید این است که کسی را بیابید که در زمینه موردعلاقه شما فعالیت می‌کند و او بتواند نقش راهنما را برای شما ایفا کند. وقتی یک راهنما پیدا کردید، ‌از او بخواهید نگاهی به تقاضانامه شما بیندازد تا اشکالات را رفع و آن را تبدیل به تقاضانامه بهتری کند. برای درک نقاط ضعف خود به‌عنوان یک متقاضی شغلی از آنها کمک بگیرید. آنها باید بتوانند برخی از محدودیت‌ها در آموزش و بالاخص رزومه شما را شناسایی کنند، حتی اگر شما را به‌خوبی نشناسند. همچنین می توانند به شما مشاوره کلی درباره مشکلات رایجی که افراد تازه‌وارد در آن زمینه خاص با آن روبه‌رو هستند، بدهند. وقتی شما بدانید که نقص‌هایتان در نگاه مدیر استخدام‌کننده چه می‌تواند باشد، می‌توانید زمان کافی به خود بدهید که این نقص‌ها را برطرف کرده و مهارت‌های لازم را به‌دست آورید (همان‌طور که در بالا ذکر شد). مزیت دیگر داشتن راهنما این است که آنها ممکن است قبل از آنکه یک موقعیت شغلی به طور رسمی پست شود و در اختیار عموم قرار گیرد، از آن مطلع باشند.

بسیاری از حرفه‌ها جوامع حرفه‌ای برای افراد دارند که در آن زمینه کار می‌کنند. بفهمید که کدام یک از این جوامع یا گردهمایی‌ها برجسته‌تر هستند و به آنها بپیوندید. جوامع حرفه‌ای دارای منابع وسیعی هستند ازجمله وبینار و کلاس‌های آموزشی برای کسانی که به‌دنبال پیشرفت هستند. بسیاری از آنها لیست مشاغل موجود را نیز در اختیار دارند. این جوامع کنفرانس‌هایی نیز برپا می‌کنند. با عضویت در آنها می‌توانید در این کنفرانس‌ها شرکت کنید (بسیاری از این کنفرانس‌ها آنلاین هستند) و از آخرین خبرها در زمینه کاری خود مطلع شوید. با این کار اطلاعاتی به‌دست خواهید آورد که می‌توانید در سربرگ تقاضانامه شغلی  خود از آن استفاده کنید یا آن را در تقاضانامه خود بگنجانید تا مدیران استخدام‌کننده بدانند که در این صنعت فعال هستید. در عین حال این کار باعث می‌شود شما کاندیدای برجسته‌تری باشید. اگر دانش روز را در زمینه کاری خود طی مصاحبه نشان دهید.

در خدمت باشید: یکی از سخت‌ترین موضوعات در ارتباط با جست‌وجو برای کار این است که می‌تواند ناامیدکننده باشد. شما ساعت‌ها و روزها وقت می‌گذارید و تلاش می‌کنید تا به‌ نقطه‌ای برسید که در مسیر شغل رویایی خود قرار گیرید. اما با وجود این بیماری همه‌گیر، ممکن است در نهایت به ناامیدی برسید. بدتر از آن اینکه، احتمالا دیگر یک روتین روزانه ندارید. یکی از لذت‌های کالج این است که برنامه درسی شما هر روز متفاوت است و بیشتر کارهایی که برای موفقیت در کلاس خود انجام می‌دهید درواقع در خارج از کلاس اتفاق می‌افتد، به همین خاطر این آزادی را دارید که برنامه خود را حول فعالیت‌هایی که در طول روز دارید زمان‌بندی کنید.

اما در زمان جست‌و‌جو برای کار همه چیز متفاوت است. احتمالا بخشی از زمان خود را صرف گشتن آگهی‌های شغلی می‌کنید، با افراد مختلف تماس می‌گیرید یا تقاضانامه شغلی‌ می‌فرستید. اما در عین حال بیشترین کاری که می‌کنید انتظار کشیدن است و نداشتن برنامه می‌تواند باعث ایجاد بی‌نظمی در زندگی‌تان شود. پس خودتان را با کارهای دیگر سرگرم کنید. اینکه در حال حاضر پولی دریافت نمی‌کنید به آن معنا نیست که نمی‌توانید کار کنید. به خیریه‌های محلی بپیوندید یا بانک غذا، یا سازمان‌های مردم‌نهاد یا دفاتر دولتی. ببینید برای کمک به آنها چه می‌توانید انجام دهید. بعد برای انجام آن دست به کار شوید. نه‌تنها این مساله به شما کمک می‌کند که یک روتین روزانه خوب برای خود ایجاد کنید، بلکه باعث بهبود خلق و خوی شما نیز خواهد شد. کمک کردن به کسانی که احتیاج به کمک دارند احساسات مثبت زیادی را در انسان برمی‌انگیزد. در عین حال ممکن است با افرادی آشنا شوید که با مشاغلی ارتباط دارند که برای شما مناسب هستند و بالاخره وقتی برای یک شغل درخواست می‌کنید، اینکه زمان خود را چگونه می‌گذرانید می‌تواند در طول مصاحبه مبحث تاثیرگذاری باشد. اما مهم‌تر از آنکه به خودتان کمک می‌کنید، به دیگران یاری می‌رسانید و افراد زیادی هستند که در حال حاضر به کمک شما نیاز دارند.