چرا درحال‌حاضر، کوچینگ1  برای کسب‌وکارها یک ضرورت است؟

 پاندمی باعث شده بسیاری از ما زندگی کاری خود را مجددا مورد ارزیابی قرار دهیم. یک تغییر عالی می‌تواند به شما کمک کند تا بر مواردی که بیشترین اهمیت را دارند تمرکز کنید و شما را برای آنچه در آینده اتفاق می‌افتد آماده کند.

بسیاری از ما، در چند ماه گذشته حس کرد‌ه‌ایم که زندگیمان متوقف شده است. شما ممکن است قصد داشته باشید از این توقفی که به‌واسطه ویروس کرونا  پیش آمده است به‌عنوان فرصتی برای یادگیری یک مهارت جدید یا شروع یک پروژه آرمانی خود استفاده کنید.

اما در واقع، با تنظیم مجدد برنامه‌ها و اختلالات بی‌پایان به‌وجود آمده، پشت‌سرگذاشتن حتی ابتدایی‌ترین کارها سخت است.

طبیعی است که هر کسی در برهه‌ای از زندگی خود دور‌ه‌ای‌ اینچنینی را پشت‌سر بگذارد، اما اینکه همه جهان همزمان یک دوره ‌این‌گونه را پشت‌سر می‌گذارند بی‌سابقه است. حتی اگر احساس می‌کنید که می‌توانید زندگی خود را به مسیر درستش برگردانید، ممکن است دیگران در همان مرحله در نقطه‌ای که شما هستید نباشند.

این می‌تواند شخص شما و به‌علاوه همکاران و کسب‌وکار شما را تحت‌تاثیر قرار دهد.

در شرایط کاری آینده شما یا تغییر کامل در اولویت‌ها، می‌تواند انتخاب چالش بعدی شما را در این شرایط سخت کند. علت دقیق رخوت شخصی شما کاملا منحصربه‌فرد است. شاید نداشتن یک پیاده‌روی صبحگاهی، باعث شده است که پیدا کردن آمادگی ذهنی مناسب برای انجام کار برایتان دشوارتر شود. اگر فرزندان شما درحال یادگیری از راه دور و در خانه هستند، مطمئنا در روز ساعات کمتری را برای خودتان اختصاص می‌دهید. دفترکار شما در خانه، هرچه‌قدر هم که خوب تنظیم شده باشد، به‌دلیل عدم وجود مرز مشخص بین زندگی کاری و زندگی شخصی، ممکن است به سادگی، یک محیط با بهره‌وری کمتر باشد.

* افراد و تیم‌ها باید به دقت در مورد آنچه برای آنها مفید است فکر کنند.

هیچ راه‌حل واحدی که برای همه قابل استفاده باشد وجود ندارد. شاید شما ندانید که از کجا شروع کنید، یا حتی به‌طور خاص چه چیزی اشتباه است، اما راهنمایی‌های یک کوچ عالی می‌تواند به شما کمک کند تا لیست انتخاب و راه‌حل‌های خود را کوتاه کنید. آنچه بیشترین اهمیت را دارد، بشناسید، روز خود را تقسیم کنید و پتانسیل‌های درونی خود را آزاد کنید، همراهی با یک کوچ، می‌تواند دست و پنجه نرم کردن با دنیای کنونی را راحت‌تر کند.

* چگونه کوچینگ می‌تواند به همکارانتان کمک کند؟

با تماس‌های زوم که جایگزین هر جلسه می‌شود، ممکن است روابط کاری که قبلا به آنها عادت کرده‌اید به‌شدت تغییر کرده باشد. با توجه به ماهیت ویدئو کنفرانس، جلسات باید رسمیت و ساختار بیشتری داشته باشد، به‌ویژه در گروه‌های بزرگ‌تر.

این موضوع برای تیم‌هایی که نیاز به تصمیم‌گیری مشترک دارند، خصوصا جایی که اعضا باید بر بحث‌ها تسلط یابند دشوارتر است.

از دست دادن تعاملات اداری معمول به موارد قبلی افزوده می‌شود. به‌عنوان مثال نوع مکالمه‌هایی که هنگام تهیه چای در آشپزخانه اتفاق می‌افتاد، اکنون باید برنامه‌ریزی شود. به‌نظر می‌رسد که نحوه زندگی و کار ما به‌طرز غیرقابل برگشتی تغییر کرده است و هر کسب‌وکاری نیاز به یافتن روش‌های جدید دارد. نمونه اولیه آن کافه‌ها و رستوران‌ها است. گزینه تحویل در محل یا بیرون‌بر، به طرز شتابزده‌ای به رستوران‌هایی که محل نشستن داشتند اضافه شده است.

کوچینگ می‌تواند به صاحبان کسب‌وکارها کمک کند تا مهم‌ترین کارها را شناسایی کرده و روی خواسته‌‌های (رویاهای) خود متمرکز شوند. یکی از روش‌های نوآورانه کوچینگ استفاده از روش ایده‌پردازی گروهی است که توسط آزمایشگاه امپریال برگزار می‌شود. کارآفرینان دانشجو تازه‌کار، که قبلا هرگز یکدیگر را ملاقات نکرده‌اند، با یک کارمند گرد هم می‌آیند تا ایده‌های خود را به سطح بعدی برسانند. دانشجویان می‌توانند از این جلسه برای ایجاد شبکه خود، دریافت بازخورد از گروه در مورد ایده‌های تجاری خود، پرسیدن سوال و ایجاد انگیزه برای یکدیگر استفاده کنند.

* به نظر می‌رسد که نحوه زندگی و کار ما به طرز غیرقابل برگشتی تغییر کرده است.

ویکتوریا نیچول، مدیر توسعه کارآفرینی، که بخش Idea Surgeries را هدایت می‌کند، می‌گوید این جلسات، کوچینگ‌های موفقی را در دو سطح فردی و مشارکتی فراهم کرده است. بسیار شگفت‌آور است دیدن دانشجویانی که جلسات را با انگیزه و بینشی که واقعا به پیشبرد ایده‌های کسب‌وکار آنها کمک می‌کند ترک می‌کنند.

آینده پر از عدم قطعیت است، با کوچینگ و تمرکز شفاف بر اهداف خود و درک اینکه برای رسیدن به آن اهداف به چه چیزی نیاز دارید، فرصت خارق‌العاده‌ای برای تنظیم مجدد مثبت برای شما فراهم خواهد کرد.

 پاورقی:

۱-کوچینگ یک فرآیند معنابخشی است که با ساختاردهی به ناشناخته‌ها و با قراردادن محرک‌ها در نوعی چارچوب، ما را قادر به فهم، درک، تشریح، قیاس کردن و پیش‌بینی شرایط می‌کند. استفاده از مفاهیم و صلاحیت‌های کوچینگ، تاثیر قابل‌توجهی در میزان موفقیت و پایداری پروژ ه‌های تحول و مدیریت تغییر دارد.