کارکرد انحرافی«منابع انسانی»

۱۵۰ درصد  از کارکنان هر شرکت گزارش می‌دهند که به تیم منابع انسانی در محل کار فعلی خود اعتماد ندارند. آنها احساس می‌کنند که تیم منابع انسانی به نیازهای آنها اهمیت نمی‌دهد. و به همین دلیل است که امروزه بسیاری از شرکت‌ها با ترک شغل بالای کارمندان خود دست و پنجه نرم می کنند. زمانی که کارمندان ناامید می شوند، به جای تماس با تیم منابع انسانی برای کمک، ترک کار را انتخاب می‌کنند. به عنوان کارفرما، باید نگران نرخ هشدار دهنده خروج کارکنان باشید. بنابراین، چگونه می‌توانید بر این چالش کسب و کار غلبه کنید؟ در ادامه به ۱۵ راه برای استفاده حداکثری از تیم منابع انسانی اشاره می‌شود:

-پیاده سازی ارتباطات باز

برای اینکه بیشترین بهره را از تیم منابع انسانی خود ببرید، باید روی ارتباطات باز سرمایه‌گذاری کنید. شما می‌‌‌خواهید مطمئن شوید کارکنان شما می‌‌‌دانند که کسی آماده است تا به نیازهای آنها گوش دهد. به همین دلیل است که باید به دنبال راه‌هایی برای آموزش تیم منابع انسانی در زمینه ارتباطات باز باشید. ایده این است که ارتباطی موثر در محل کار را تقویت کند، که مشارکت کارکنان را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، اگر کارمندان بدانند که می‌توانند شکایات خود را مطرح کنند، کمتر احتمال دارد کار را ترک کنند. به همین دلیل است که باید اطمینان پیدا کنید که تیم منابع انسانی در مورد هر موضوعی که توسط کارمند مطرح می شود بازخورد به موقع ارائه می‌دهد. بنابراین، با ساده کردن ارتباطات در محل کار، اعتماد کارکنان را به تیم منابع انسانی ایجاد خواهید کرد.

۲- اطمینان پیدا کنید که تیم منابع انسانی نقش خود را درک کرده است.

یکی از دلایلی که تیم منابع انسانی از حد اختیارات خود فراتر می‌‌‌رود،  ناآگاهی از نقش خود است. به همین دلیل است که گاهی اوقات آنها کارهایی را انجام می‌دهند که باعث خشم کارکنان می شود و منجر به اختلافات گسترده می‌شود.مشکل اینجاست برخی از اعضا تیم منابع انسانی نمی‌دانند چه زمانی باید از موضع خود عقب‌نشینی کنند. برای جلوگیری از این مشکل، باید نقش تیم منابع انسانی را به وضوح بیان کنید. شما می‌خواهید اطمینان پیدا کنید که این تیم متوجه می‌شود که چه کاری می‌‌‌توانند انجام دهند و چه کاری نمی‌توانند. همچنین، باید با تیم منابع انسانی در مورد نحوه حل‌و‌فصل اختلافات مختلف ارتباط برقرار کنید.شما می خواهید آنها را به روش های مناسب حل اختلاف در محل کار مجهز کنید، آرامش را در محل کار خود تضمین کنید و در نتیجه بهره وری را افزایش دهید.

۳- در ایجاد ارتباطات واقعی سرمایه‌گذاری کنید

یکی از دلایلی که اکثر تیم‌های منابع انسانی شکست می‌خورند این است که برای ایجاد ارتباطات واقعی با کارمندان دست و پنجه نرم می‌‌‌کنند. و به همین دلیل است که کارکنان تمایلی به برخورد با آنها در مورد مسائل مختلف محل کار ندارند. آنها می‌‌‌ترسند تیم منابع انسانی علیه آنها باشد در نتیجه‌‌‌ آنها رنج کشیدن در سکوت را انتخاب می‌کنند.تیم منابع انسانی باید بیاموزد که چگونه برای فائق آمدن بر این کشمکش، ارتباطات واقعی ایجاد کند.تیم باید قابل دسترس باشد. ایده این است که کارمندان در صحبت با تیم منابع‌انسانی احساس راحتی کنند. درک کنید که داشتن یک ارتباط واقعی در محل کار کلید افزایش مشارکت کارکنان است. کارگران احساس ارزشمند بودن می‌کنند و به کار برای شرکت شما افتخار می کنند.

۴- منابع مناسب برای تیم منابع انسانی فراهم کنید

اکثر کارفرمایان متوجه نیستند که با رد درخواست‌های آنها برای منابع مختلف، تیم‌های منابع انسانی خود را تخریب می‌کنند. بله، برخی از چیزهایی که تیم منابع انسانی درخواست می‌کند ممکن است پرهزینه باشد، اما عاقلانه است که ارزش ارائه شده آنها را بررسی کنید.

دلیل آن این است که پرداخت هر هزینه‌ای که بهره‌وری تیم منابع انسانی را افزایش می‌دهد، ارزش دارد.

به همین دلیل است که باید منابعی مانند بهترین نرم‌‌‌افزار جذب و پشتیبانی کارمندان را در اختیار تیم منابع انسانی قرار دهید. ایده این است که بخش منابع انسانی ادغام نیروهای جدید را در شرکت و فرهنگ آن آسان کند. شما می‌خواهید اطمینان پیدا کنید که کارمندان جدید به سرعت در مورد کسب و کار شما و نقش آنها می‌‌‌آموزند.

۵- سرمایه‌گذاری در طرح‌های رفاه

گاهی اوقات به راحتی می‌توان فراموش کرد که اعضای تیم منابع‌انسانی کارمندان شرکت نیز هستند. بنابراین، همان‌طور که به دنبال راه‌‌‌هایی برای افزایش رفاه کارکنان هستید، احتمالا تیم منابع‌انسانی را نادیده می‌‌‌گیرید. وقتی این اتفاق می افتد، بر عملکرد تیم منابع انسانی تاثیر منفی می‌گذارد. بنابراین، این تیم ممکن است ناامیدی خود را از سایر کارمندان که منجر به مشکلات بیشتر در محل کار شود کاهش دهد.برای غلبه بر این چالش، باید در طرح‌های مختلف سلامتی که تیم منابع انسانی را هدف قرار می‌دهد سرمایه‌گذاری کنید. به همین دلیل است که باید ایده‌‌‌های مختلف رفاه در محل کار را بررسی کنید تا بهترین ایده‌‌‌ها را انتخاب کنید که با نیازهای شما مطابقت دارند. هدف شما این است از این فعالیت‌های رفاه برای بهبود سلامت و رفاه تیم منابع انسانی استفاده کنید. شما می‌‌‌خواهید آنها را تشویق کنید تا در فعالیت‌هایی شرکت کنند که استرس را کاهش و سطح انرژی آنها را افزایش می دهد.

۶-پرورش استعداد از درون

بیشتر شرکت‌‌‌ها متوجه آسیبی که با شکست در پرورش استعداد از درون متحمل می‌شوند، نیستند. این شرکت‌‌‌ها اغلب زمانی که موقعیت جدیدی باز می‌‌‌شود، از خارج سازمان استخدام می‌‌‌کنند. مشکل این است این کار نقش تیم منابع انسانی شما را کاهش می‌دهد.تیم منابع انسانی فاقد ابزار‌های چانه‌زنی برای ایجاد انگیزه در نیروی کار فعلی است. دلیل آن این است که کارمندان استدلال می‌کنند حتی اگر سخت کار کنند، هرگونه ترفیع به فرد خارجی تعلق می‌گیرد. و به همین دلیل است که اکثر کارمندان شما با وجود تلاش‌‌‌های تیم منابع انسانی برای ایجاد انگیزه در آنها، حداقل کار را انجام می‌‌‌دهند. برای غلبه بر این کشمکش، باید فرهنگ پرورش استعدادها را از درون سازمان توسعه دهید. شما می‌‌‌خواهید مطمئن شوید  نیروی کار فعلی شما می‌‌‌داند که برای همه موقعیت‌‌‌های جدید که باز می‌‌‌شوند، ابتدا آنها در نظر گرفته می‌‌‌شوند. و با انجام این کار، قدرت تیم منابع انسانی برای ایجاد انگیزه در کارکنان و پاداش دادن به آنها را افزایش می‌دهید.

۷- برنامه حقوق و مزایای خود را بازنگری کنید

۴۶ درصد از کارمندان آمریکایی احساس می‌کنند که دستمزد کمتری دریافت می‌کنند. اکثر کارفرمایان این آمار را نادیده می‌گیرند و احساس می‌کنند که برآنها تاثیر ندارد. آنها استدلال می‌کنندکه بطور منصفانه به کارکنان خود غرامت پرداخت می‌‌‌کنند و دلیلی برای شکایت ندارند.با این حال در نگاهی عمیق‌‌‌تر ناکامی در موضوع غرامت، کار را برای تیم منابع انسانی سخت می کنند. برای تیم منابع انسانی سخت است که سایر کارکنان را زمانیکه احساس میکنند حقوق و مزایا عادلانه دریافت نمی کنند، تحریک کند. برای غلبه بر این کشمکش، باید به بررسی برنامه های حقوق و مزایای شرکت خود ادامه دهید. برای راهنمایی شما در مورد نحوه جبران خسارت عادلانه کارمندان خود، یک کار انجام شده در زمینه حقوق و دستمزد انجام دهید. علاوه بر این، به تیم منابع انسانی و سایر کارگران مزایای مختلف کارکنان مانند بیمه دندانپزشکی ارائه دهید.

۸- شفافیت را تشویق کنید

برای اینکه بیشترین خروجی را از تیم منابع انسانی خود دریافت کنید، باید شفافیت را تشویق کنید و همه چیز از شما به عنوان کارفرما شروع می شود. به همین دلیل است که باید با تیم منابع انسانی خود شفاف باشید. با آنها در مورد برنامه های آینده صحبت کنید و اطمینان پیدا کنید که آنها این اطلاعات را از طریق نادرست به دست نمی آورند. به همین دلیل است که باید کانال‌‌‌های ارتباطی رسمی ایجاد کنید. علاوه بر این، از موقعیت‌هایی که تیم منابع‌‌‌انسانی احساس‌‌‌کند چیزی را ازآنها پنهان می‌کنید اجتناب کنید.به این دلیل که کارآمدی تیم منابع‌‌‌انسانی بدون اطلاعات کامل دشوار خواهد بود. به همین دلیل است که باید بیاموزید که چگونه با اطلاعات نادرست کنار بیایید و سریعاً به شایعات منفی رسیدگی کنید. هدف جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست است که بر عملکرد تیم منابع انسانی تأثیر منفی می گذارد.

۹- از بازخورد و پیشنهادها استقبال کنید

برای افزایش کارایی تیم منابع انسانی خود، باید از نظرات و پیشنهادات استقبال کنید. شما می خواهید اطلاعات دست اول در مورد زمینه هایی که باید بهبود دهید بدست آورید. علاوه بر این، بازخوردی که دریافت می‌‌‌کنید به شما کمک می‌‌‌کند تا سطوح کارآیی فعلی تیم منابع انسانی خود را بدانید. به همین دلیل است که باید جلسات مکرر را با تیم منابع انسانی خود برگزار کنید تا همه را تشویق به مشارکت کنید. ایده این است که از این جلسات برای بحث در مورد بهترین راه برای رسیدگی به موانع مختلف منابع انسانی استفاده شود. شما می‌خواهید ایده‌هایی در مورد نحوه کاهش ترک شغل بالای کارمندان ایجاد کنید. همچنین، شما به‌دنبال دریافت پیشنهادهایی از تیم منابع‌انسانی خود در مورد چگونگی بهبود مشارکت کارکنان هستید. هدف این است نشان دهید به تیم منابع انسانی، که کلید افزایش بهره‌وری آنها است گوش می‌دهید.

۱۰- سازماندهی فعالیت‌های تیم‌سازی منابع انسانی

برای تقویت عملکرد تیم منابع انسانی خود، باید همکاری و کار گروهی را تشویق کنید. با این حال، فقط به این دلیل که از تیم منابع انسانی درخواست همکاری می‌کنید به این معنی نیست که آنها این کار را انجام خواهند داد. دلیل آن این است که برخی از اعضای تیم ممکن است ترجیح دهند به تنهایی کار کنند. به همین دلیل است که باید در پی یافتن بهترین فعالیت‌های تیم‌سازی منابع‌انسانی باشید. اینها فعالیت‌هایی هستند که قدرت کار گروهی را تقویت می‌کنند. ایده این است که اعتماد را تقویت کنید و تیم منابع انسانی متوجه شود که به یکدیگر نیاز دارند. علاوه بر این، شما می‌خواهید از فعالیت‌های تیم سازی منابع انسانی برای آموزش میزان تفویض اختیار استفاده کنید.

۱۱- ساختارهای تیم منابع انسانی خود را بازنگری کنید.

برای بهبود عملکرد، باید در ساختار تیم منابع انسانی خود تجدید نظر کنید. ایده این است که بررسی کنید آیا ساختار فعلی متناسب با نیازهای شما است یا خیر. هدف این است که به دنبال راه‌هایی برای تنظیم مجدد ساختار برای افزایش عملکرد تیم منابع انسانی خود باشید. بنابراین، برای مقایسه ساختارهای مختلف تیم منابع انسانی وقت بگذارید تا مزایا و معایب آنها را یاد بگیرید. علاوه بر این، بررسی کنید که اجرای یک ساختار تیم منابع انسانی به چقدر تلاش نیاز دارد. هدف این است که به دنبال ساختار تیم منابع انسانی باشید که عملکرد را افزایش و بازگشت سرمایه مطلوبی را ارائه دهد.

۱۲- تغییر به یک رویکرد پیشگیرانه و پیشرو

یکی از دلایلی که شرکت‌ها برای مقابله با ترک شغل بالای کارکنان با مشکل مواجه هستند، داشتن رویکرد واکنشی است. آنها این مشکل را پیش‌‌‌بینی نمی‌کردند و به همین دلیل مقابله با آن دشوار است. علاوه بر این، حتی تیم منابع انسانی نیز زمینه‌‌‌ای از نحوه مدیریت افزایش ترک شغل کارمندان ندارند.  برای غلبه بر این مشکل، باید به یک رویکرد پیشگیرانه و پیشرو تغییر جهت دهید. ایده این است که تیم منابع انسانی را برای پیش بینی نیازهای آینده کارکنان توانمند کنیم. هدف این است بهترین راه ها را برای رسیدگی به مشکلات مختلف منابع انسانی در آینده که ممکن است پیش بیاید، بیاموزیم. علاوه بر این، شما می‌‌‌خواهید تیم منابع انسانی را تشویق کنید تا بسته به روند فعلی، شیوه‌‌‌های خود را به روز کنند.

۱۳- سرمایه گذاری در توسعه مدیریت

برای اینکه بهترین بهره را از تیم منابع انسانی خود ببرید، باید روی توسعه  مدیریت  سرمایه گذاری کنید. ایده این است که مدیران منابع انسانی خود را در مورد چگونگی تبدیل شدن به رهبران سازمانی بزرگ آموزش دهید. به آنها بیاموزید که رهبران خوب در به اشتراک گذاشتن چشم‌انداز شرکت با کارمندان خود عالی عمل می‌‌‌کنند. به همین دلیل است که شما باید میزبان جلسات مختلف آموزشی توسعه مدیریت باشید. ایده این است که از استادان رهبری سازمانی دعوت کنید تا با تیم منابع انسانی صحبت کنند. این کارشناسان مهارت های مدیریت تیم را ارزیابی کرده و آنها را در مورد آنچه که باید بهبود بخشند راهنمایی می کنند.

۱۴-  اطمینان از انطباق

برای ساده کردن کار تیم منابع انسانی، باید از رعایت مقررات اطمینان حاصل کنید. ایده این است که اقداماتی را انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که شرکت شما به الزامات مختلف مانند ایجاد یک محیط کار ایمن پایبند است. باید مواردی را که بر عملکرد کارکنان تأثیر می گذارد به حداقل برسانیم. شما می‌خواهید شکایات کارگران و در نتیجه حجم کاری تیم منابع انسانی را کاهش دهید. بنابراین، در صورت لزوم، به دنبال مربیان انطباق باشید که به شما در مورد موارد کلیدی برای اجرا آموزش می‌دهند. هدف ایجاد یک محیط کار ایمن و تامین تمام منابع کارکنان است.

۱۵- بر انسان بودن تمرکز کنید

اغلب کارفرمایان معمولا اشتباه می‌کنند که همه چیز را بر اساس اعداد طبقه بندی می‌کنند.آنها کارکنان خود را به عنوان یک هزینه کسب و کار می بینند و به دنبال راه هایی برای کاهش آن هستند. به همین دلیل است که برای آنها ماشین‌‌‌ها و کارمندان یکسان هستند. داشتن این ادراک باعث می شود کارمندان را به طور موثر اداره کنید. به همین دلیل است که باید به عنوان یک کارمند بر انسان بودن تمرکز کنید. علاوه بر این، به تیم منابع انسانی خود آموزش دهید تا کارکنان را مانند انسان هایی با عواطف و احساسات ببینند. ایده این است که برای افزایش بهره‌وری و کاهش ترک شغل کارگران با همه کارکنان خود درست رفتار کنید. برای افزایش رشد کسب و کار، عملکرد تیم منابع انسانی خود را تقویت کنید.

برای کاهش ترک شغل کارکنان و افزایش تعامل، باید بخش منابع انسانی خود را توانمند کنید. بنابراین، به نکات بالا تکیه کنید تا بهترین خروجی را از تیم منابع انسانی خود دریافت کنید. روی ارتباطات باز سرمایه‌گذاری کنید و منابع کلیدی را در اختیار تیم منابع انسانی قرار دهید که بهره وری آنها را افزایش می دهد.