۱-  بهبود  مهارت‌‌های ارتباطی. ارتباطات شفاف، کلید موفقیت مدیران است اما همه افراد به یک شکل ارتباط برقرار نمی‌کنند. اگر یک مدیر نتواند با هر یک از کارکنان به شیوه موثر ارتباط برقرار کند، منجر به کاهش مشارکت و در نهایت عملکرد ضعیف تیم می‌شود. در دوره‌های آموزش مهارت‌‌های مدیریت می‌‌آموزید که با چه روش‌های ارتباطی می‌توانید بر طیف متفاوت مخاطب در سازمان خود؛ از اعضای تیم تا تصمیم‌گیرندگان کلیدی، تاثیر بگذارید. همچنین تاکتیک‌‌های ارتباطی مهمی را یاد می‌گیرید که به توانمندسازی کارکنان برای رسیدن به اهداف سازمان کمک می‌کند.

۲- بازخورد شخصی و خودارزیابی. دریافت بازخوردهای شخصی از مدیر مافوق می‌تواند یکی از ارزشمندترین فرصت‌‌ها برای توسعه باشد که به شناسایی نقاط ضعف و قوت و همچنین درک فرصت‌‌های رشد کارکنان کمک می‌کند.

در دوره‌های کاربردی آموزش مهارت‌‌های مدیریت، بازخوردهای دیگر متخصصان حوزه که در تنظیم محتوا و اجرای آن دخیل نیستند، جمع‌آوری می‌شود. این متخصصان به دلیل اینکه ذی‌نفع برگزاری نیستند، به شیوه موثرتری به بهبود توانایی‌‌های مدیریتی کمک خواهند کرد. هدف این دوره آن است که به یک مدیر بیاموزد چگونه وضعیت فعلی و سپس پیشرفت خود را ارزیابی کند- چه طی دوره آموزشی و چه در محل کار- و به او کمک می‌کند که مهارت‌‌های خود را به‌‌روز نگاه دارد.

۳- درک عمیق‌‌تر از نقش یک مدیر. هدف اصلی یک مدیر این است که مجری موثری باشد؛ به این معنی که اقدامات دیگران را برای دستیابی به مقاصد سازمان به بهترین شیوه هماهنگ کند.

مدیران مجموعه وسیعی از وظایف روزمره را انجام می‌دهند، اما وظیفه اساسی آنها محول کردن انجام کارها به دیگران و هماهنگی با آنها است. جنبه دیگری از مدیریت که معمولا دست‌‌کم گرفته می‌شود، توانایی راهنمایی کارکنان است. پژوهش‌ها نشان می‌دهند ۷۸ درصد مردم بر این باورند که حضور یک منتور مدیریتی در محیط کار مهم است. با این حال فقط ۳۷ درصد از متخصصان از حضور منتور بهره‌‌مند بوده‌‌اند و این به آن معناست که ما هنوز به آموزش در حوزه مهارت‌‌های مدیریت نیاز زیادی داریم. چنین دوره آموزشی‌‌ای به شما کمک می‌کند جزئی‌‌ترین نکات نقش‌‌های یک مدیر موفق را بیاموزید.

۴- درک صحیح از مدیریت تغییرات. هر شرکتی در طول چرخه عمر خود از گذرگاه‌های مختلفی عبور کرده و با تغییرات مختلفی مواجه می‌شود. این تغییرات می‌تواند به کوچکی استخدام یک کارمند یا به بزرگی تغییر ساختار مدیریتی باشد، اما در هر حالت رهبران موفق نیازمند تطبیق خود با این تغییرات و مدیریت کردن شرایط هستند.

دوره‌های آموزش مهارت‌‌های مدیریت کمک می‌کند تا مهارت‌‌های مورد نیاز برای نظارت بر فرآیند تغییر را بیاموزید. دانش چگونگی حرکت سازمان از یک نقطه به نقطه دیگر و اقدامات کارکنان در طول این مسیر نیازمند آموزش است.

۵-بهبود مهارت‌‌های تصمیم‌گیری. تصمیم‌گیری موثر یکی از وظایف اصلی مدیران است و برای موفقیت، آموزش فرآیند تصمیم‌گیری بسیار مهم است. این فرآیند شامل مواردی همچون ابعاد مختلف «یک تصمیم خوب»  و درک عوامل اجتماعی، سیاسی و عاطفی موثر در یک تصمیم است. دوره آموزشی مهارت‌‌های مدیریت به شما می‌‌آموزد که چگونه از دام‌هایی که می‌توانند یک فرآیند تصمیم‌گیری را با شکست روبه‌رو کنند اجتناب کنید و تصمیم‌گیری فردی و گروهی را بهبود ببخشید. چه گروه‌هایی از آموزش مهارت‌‌های مدیریت سود می‌‌برند؟ می‌توان گفت هر شخص یا گروهی فارغ از میزان تجربیاتش از این آموزش‌ها منتفع خواهد شد. حال سوال این است که گذراندن این دوره‌ها چگونه می‌تواند برای مدیران تخصص‌‌های موردنیازشان در طول مسیر شغلی را فراهم کند.

 مدیران مشتاق: اگر به‌عنوان یک مدیر، مشتاق پیشرفت در مسیر شغلی خود هستید، با یادگیری چارچوب‌‌ها و استراتژی‌‌های رهبری سازمانی مناسب و کسب مجموعه مهارت‌‌های خود، برای آینده آماده می‌شوید.

مدیران تازه‌‌کار: فرقی ندارد که شما مدیریت افراد را بر‌‌عهده گرفته‌‌اید یا محصولات و پروژه‌ها؛ دوره‌‌ آموزشی مهارت‌‌های مدیریت می‌تواند از بدو شروع به کار، به شما در قدم گذاشتن در مسیر موفقیت کمک کند.

مدیران با‌تجربه: حتی به عنوان یک مدیر با‌تجربه هم همواره در اختیار داشتن نظرات به‌‌روز متخصصان هر حوزه ضروری بوده و به شما در به‌روز‌رسانی فرآیندها و روش‌ها کمک می‌کند.

 انتخاب برنامه آموزشی مناسب

اگر قصد شرکت در دوره آموزشی مدیریت در راستای اهداف شخصی و شغلی خود را دارید، گام بعدی انتخاب برنامه‌‌ای است که به بهترین وجه مکمل مهارت‌‌های شما بوده و به رفع نقاط ضعفتان کمک کند. ارزیابی صادقانه کمک می‌کند بدانید به‌طور خاص به یادگیری چه مهارت‌‌هایی نیاز دارید. و در پایان باید یادآور شویم که دوره‌های آموزش مهارت‌‌های مدیریتی به مدیر در تصمیم‌گیری بهینه، انجام تغییرات موثر و مدیریت و راهبری افراد تیم و رشد و توسعه آنها کمک می‌کند.

برای دسترسی به مطالب بیشتر در این حوزه می‌توانید با واحد توسعه دانش دنیای اقتصاد گروه رسانه‌ای «دنیای اقتصاد» در ارتباط باشید. این واحد در راستای ارتقای کیفیت، هدفمندی و بازدهی برنامه‌های آموزشی، خدماتی تحت عنوان «آموزشیار سازمانی» فراهم کرده است.

با استفاده از این خدمات می‌توانید دوره‌های آموزشی با محتوای اختصاصی و شخصی‌‌سازی شده متناسب با سازمان خود را به صورت آنلاین یا حضوری دریافت کنید. علاوه بر این، دوره‌های آموزشی تخصصی‌‌ای در حوزه‌های گوناگون دیگر نیز برگزار می‌کند که ثبت‌‌نام انفرادی افراد سازمان در آنها امکان‌‌پذیر است.برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تماس‌‌های ۴۲۷۱۰۱۷۸ و ۴۲۷۱۰۱۸۹ در ارتباط باشید یا به وب‌‌سایت http: / / lms.den.ir مراجعه کنید.