تسریع موفقیت شغلی

تیاگو با ۱۵ سال تجربه در برنامه‌ریزی زنجیره تامین متوجه شد که برای تسریع جهش به سمت مدیریت ارشد، باید توانایی‌‌‌های خود را به نمایش بگذارد و استعداد خود را برای رهبری سازمانی نشان دهد. جاه‌طلبی او برای تحصیل در کنار یک شغل تمام وقت به معنای تصمیم‌گیری برای گذراندن دوره MBA  در دانشگاه باث (Bath)بود. تیاگو تجربه خود را توضیح می‌دهد: از همان ابتدای پیوستن به پپسی مشخص کرده بودم که یکی از اهدافم این باشد که از طریق ادامه تحصیل در رشته MBA بیشتر پیشرفت کنم. من می‌‌‌دانستم که وسعت دانش کسب و کار و توسعه رهبری که این برنامه ارائه می‌دهد، به من این امکان را می‌دهد تا در موقعیت خود پیشرفت کنم و مسوولیت بیشتری را در سازمان‌ برعهده بگیرم. از شرکت پپسی هم انتظار داشتم برای سرمایه‌گذاری خود یک مورد تجاری شفاف را در نظر بگیرد و بداند که این کار چه مزایایی برای کسب و کار آنها به همراه خواهد داشت. آنها همچنین باید آرمان‌ها و تعهد من به آینده شرکت را درک می‌کردند.

من عوامل زیادی را هنگام انتخاب دانشگاه برای MBA  در نظر گرفتم، اما احساس کردم که برنامه در دانشگاه باث طیف گسترده‌ای از ماژول‌ها را ارائه می‌دهد که نه تنها برای من جالب بودند، بلکه برای پپسی نیز تاثیر خواهند داشت. تیاگو ناریساوا، برنامه‌ریز تامین در پپسی می‌‌‌گوید: «من فکر می‌‌‌کنم که نتایج دوره و هر چیزی که از زمان شروع به کار گرفته‌ام قابل مشاهده است. پپسی می‌تواند مزایای آن را ببیند و بداند که آنها انتخاب درستی داشته‌اند.» شرکت پپسی هم در طیف گسترده‌ای از پروژه‌های توسعه رهبری سازمانی، از کارآموزی گرفته تا مشاوره شرکتی برای تحصیل در MBA با دانشگاه باث تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده است. هنگامی که تیم  دانشکده با تیاگو وارد گفت‌وگو شد و توانایی او را به عنوان یک کاندیدای MBA تشخیص داد از درخواست او از طریق برنامه تفاهم نامه شرکتی خود حمایت کرد.

بکی گالاگر، رئیس پذیرش و استخدام MBA، در دانشگاه باث، توضیح داد:« به محض اینکه با تیاگو آشنا شدم، می‌دانستم که MBA اجرایی ما تاثیر زیادی بر حرفه و زندگی او خواهد داشت. او رویکردی بسیار اندیشمندانه به حرفه‌‌‌اش در پیش گرفته بود و به وضوح مهارت‌ها و ابزارهایی را که اکنون برای عبور از سقف شغلی به آن نیاز داشت، شناسایی کرده بود. او می‌‌‌دانست که از یک MBA اجرایی چه می‌‌‌خواهد، از طرفی از تاثیرات عظیمی که یادگیری او می‌تواند بر همکاران و سازمانش داشته باشد نیز آگاه بود. ما به عنوان یک تیم می‌‌‌دانستیم که تیاگو امکان بسیار خاصی را برای برنامه ما به ارمغان خواهد آورد و می‌خواستیم از او در پیوستن به تیم خود حمایت کنیم. تفاهم‌‌‌نامه همکاری MBA ما، سازمان‌ها را تشویق می‌کند تا استراتژی بلندمدت خود را برای رشد و اینکه چگونه می‌توانند استعدادها را از درون پرورش و توسعه دهند در نظر بگیرند.

ما با سازمان‌ها همکاری می‌‌‌کنیم تا به شناسایی رهبران سازمانی آینده کمک کنیم و یادگیری مبتنی بر عمل را در سطح جهانی ارائه کنیم که هم با نیازهای عملیاتی و هم با نیازهای استراتژیک آنها هماهنگ باشد. ما می‌توانستیم ببینیم که تیاگو پتانسیل عظیمی برای پپسی به ارمغان خواهد آورد، بنابراین می‌‌‌خواستیم تمام تلاش خود را برای کمک به جاه‌‌‌طلبی‌‌‌های او انجام دهیم.» تیاگو با توضیح تاثیر برنامه مشارکت در توسعه یک مورد تجاری موفق برای پپسی، ادامه داد : «حمایتی که از تیم MBA در دانشگاه باث دریافت کردم فوق‌العاده بود. آنها توانستند با مدیر مستقیم من و تیم منابع انسانی جلسه‌ای برگزارکنند تا در مورد برنامه اجرایی MBA به تفصیل در مورد اینکه چگونه نه تنها بر من، بلکه بر بخش و نقش من تاثیر می‌گذارد و چگونه افراد و بخش‌های مختلف سازمان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، بحث کنند.

این شواهدی بود که پپسی برای سرمایه‌گذاری روی من به آن نیاز داشت.» سرمایه‌گذاری در پیشرفت و توسعه کارکنان، وفاداری و مشارکت را به همراه دارد که می‌تواند برای تیم شما و تجارت گسترده‌تر مفید باشد. سوفیا ویلسون، مدیر برنامه‌ریزی زنجیره تامین در پپسی می‌‌‌گوید : این تجربه برای او و ما بسیار مثبت بوده است.

سرمایه‌گذاری در پیشرفت

سوفیا ویلسون، مدیر برنامه‌ریزی زنجیره تامین در پپسی در خصوص تفکر استراتژیک که پشت سرمایه‌گذاری خود نهفته است توضیح داد: این سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی برای کسب وکار، حتی برای شرکتی به اندازه پپسی بود. ما بودجه‌ای برای توسعه کارمندان داریم اما اغلب به یک MBA کامل ختم نمی‌شود؛ بنابراین تصمیم برای سرمایه‌گذاری روی تیاگو بدون مانع نبود. تیاگو یک مورد تجاری محکم ارائه کرد اما انگیزه و جاه‌طلبی خود را نیز نشان داد. تیاگو در سال ۲۰۲۱ برنامه دوساله و پاره وقت MBA اجرایی را در باث با پشتیبانی و حمایت مالی پپسی آغاز کرد. او قرار است اواخر این سال تحصیلی فارغ‌التحصیل شود. او می‌‌‌گوید: «این یک مسیر طولانی برای من و کاملا احساسی بود، اما تجربه‌‌‌ای فوق‌‌‌العاده بود. تیاگو علاوه بر کار با مدیران ارشد در طیف وسیعی از سازمان‌های بخش خصوصی و دولتی، در مورد مسائل تجاری جاری، استراتژی‌‌‌های شرکت و موقعیت‌‌‌های پیچیده مدیریتی، شنیدن نظرات متخصصان در زمینه فعالیت خود و کار روی پروژه‌‌‌های واقعی، آموخته است. این رویکرد به تیاگو این امکان را داده است که با گستره‌ای از دانش و درک به سازمان خود کمک کند، تئوری را عملی کند و راه‌حل‌های واقعی را برای کسب و کار ارائه دهد.»

همکاری که نتایج موفقیت آمیزی به همراه دارد

سوفیا تاثیر قابل‌توجه این برنامه بر تیاگو را دیده است و می‌گوید: «من از زمان شروع دوره MBA، شاهد تغییر در تیاگو بوده‌ام. مهارت‌های تفکر انتقادی او رشد کرده است و او با ایده‌های جدید و کار روی پروژه‌های مختلف به سمت ما می‌آید. تیاگو واقعا نقش رهبری سازمانی جدید را پذیرفته است، آموزش بیشتری به اعضای تیم می‌دهد و آنچه را که در باث آموخته است به اشتراک می‌گذارد. تیاگو اعتماد به نفس خود را افزایش داده است و با سهامداران مختلف در سراسر کسب و کار ارتباط برقرار می‌کند. این تجربه برای او و ما بسیار مثبت بوده است.»