لازم به ذکر است که در هفته‌های آتی ۱۰ روش دیگر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 بازاریابی محتوا

تعریف بازاریابی محتوا ساده است: این فرآیند انتشار مطالب نوشتاری و بصری آنلاین با هدف جذب مخاطبان بیشتر به کسب‌و‌کار شماست. اینها می‌توانند شامل پست‌های وبلاگ، صفحات، کتاب‌های الکترونیکی، اینفوگرافیک‌ها، ویدئوها و موارد دیگر باشند.

با این حال، بازاریابی محتوا فقط انتشار یک قطعه از محتوا و امید به یافتن آن توسط مردم نیست. منظور این است که صفحات، ویدئوها، کتاب‌‌‌های الکترونیکی و پست‌‌‌های خود را به طور هدفمند برای مخاطبان هدف خود تنظیم کنید تا آنها شما را به جای راه خروجی، راه ورودی بدانند.

امروزه، استراتژی‌‌‌های بازاریابی برون‌‌‌گرا (یا هر چیزی که باعث ایجاد وقفه در اعضای مخاطب شما می‌شود) به اندازه گذشته در ایجاد طنین بین مخاطبان و تبدیل آنها به مخاطب بالقوه موثر نیستند. امروزه، محتوای شما باید به گونه‌ای به مخاطبان شما برسد که احساس طبیعی داشته باشد (معروف به ورودی). یک روش معمول برای انجام این کار، ایجاد یک روایت برای محتوای خود - یا گفتن یک داستان است. با انجام این کار، محتوای شما معتبرتر، جذاب‌تر و متناسب با مخاطبان شما احساس می‌شود.

چرا بازاریابی محتوا مهم است؟

  به مشتریان بالقوه خود در مورد محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید آموزش دهید.

  افزایش تبادل

  روابطی بین مشتریان و کسب و کار خود ایجاد کنید که منجر به افزایش وفاداری شود.

  به مخاطبان خود نشان دهید که چگونه محصولات و خدمات شما چالش‌های آنها را حل می‌کند.

  در اطراف برند خود حس جامعه ایجاد کنید.

 انواع بازاریابی محتوا

۱. بازاریابی محتوای آنلاین

بازاریابی محتوای آنلاین به هر مطلبی که به صورت آنلاین منتشر می‌کنید اشاره دارد، اما به طور خاص به صفحات وب شما اشاره دارد. یک استراتژی قوی بازاریابی محتوای آنلاین به شما کمک می‌کند در صفحات نتایج موتورهای جست‌وجو (SERP)  رتبه بالاتری داشته باشید و در زمان مناسب شما را در مقابل افراد مناسب قرار دهد.

۲. بازاریابی محتوای رسانه‌های اجتماعی

با بیش از ۲/ ۴ میلیارد کاربر جهانی رسانه‌های اجتماعی، به راحتی می‌توان درک کرد که چرا بسیاری از مشاغل در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری می‌کنند. تعدادی پلتفرم (مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، پینترست، لینکدین) برای کار کردن و چند روش برای ایجاد و اشتراک‌گذاری محتوا در هر یک از آنها (مانند عکس‌ها، ویدئوهای زنده، ویدئوهای از پیش ضبط شده، داستان‌ها) وجود دارد.

۳. بازاریابی محتوای اینفوگرافیک

اینفوگرافیک‌ها محتوا، اطلاعات و داده‌ها را در قالب گرافیکی و قابل درک نمایش می‌دهند.

اینفوگرافیک‌ها با ترکیبی از جمله‌بندی ساده، عبارات کوتاه و تصاویر واضح راهی عالی برای برقراری ارتباط با محتوای شما هستند. اگر می‌‌‌خواهید یک موضوع آموزشی و/ یا پیچیده را از بین ببرید تا همه مخاطبان بتوانند آن را درک کنند، بسیار موثرند.

۴. بازاریابی محتوای وبلاگ

وبلاگ‌ها نوع قدرتمندی از محتوای ورودی هستند و از نظر هدف و موضوع، امکان خلاقیت زیادی را فراهم می‌کنند.

با یک وبلاگ، می‌توانید کارهایی مانند تبلیغ سایر محتوای داخلی و خارجی و مقالات وبلاگ از طریق پیوندها، اضافه کردن دکمه‌های اشتراک‌گذاری اجتماعی و ترکیب اطلاعات محصول را انجام دهید.

۵. بازاریابی محتوای پادکست

بیش از ۶۰ میلیون نفر در پلتفرم‌های اسپاتیفای و Apple Podcasts  به پادکست گوش می‌دهند.

به همین دلیل، بسیاری از مشاغل و رسانه‌ها شروع به ایجاد و اشتراک‌گذاری پادکست‌های خود کرده‌اند.پادکست‌ها خلاقیت زیادی را به وجود می‌آورند زیرا می‌توانند دربرگیرنده هر موضوعی که انتخاب می‌کنید، باشند.

به‌‌‌علاوه، شما عوامل دیگری مرتبط با پادکست را تعیین می‌‌‌کنید، مانند موسیقی قسمت‌ها، چه کسی در پادکست است، کجا پادکست را تبلیغ می‌‌‌کنید و طول قسمت‌‌‌ها چقدر است.

۶.  بازاریابی محتوای ویدئویی

بر اساس تحقیقات ‌Wyzowl، ۷۳‌درصد از مصرف‌کنندگان می‌گویند که ترجیح می‌دهند از طریق ویدئو در مورد محصول یا خدمات یک برند بیاموزند. علاوه بر این، بازاریابی ویدئویی می‌تواند تبادل را افزایش دهد، بازگشت سرمایه را بهبود بخشد و به شما در ایجاد روابط با اعضای مخاطب کمک کند.

 می‌توانید محتوای ویدئویی خود را در پلتفرم‌‌‌های رسانه‌‌‌های اجتماعی، صفحات هدف یا در وب‌سایت یک بازاریاب مشترک به اشتراک بگذارید.

۷. بازاریابی محتوای تبلیغاتی پولی

تبلیغات پولی می‌تواند به شما کمک کند تا به مخاطبان گسترده‌‌‌ای دست پیدا کنید و به شما این امکان را می‌دهد که محتوای خود را در همه مکان‌‌‌هایی که می‌‌‌خواهید دیده شوند، قرار دهید - تبلیغات پولی به‌‌‌ویژه زمانی که با بازاریابی ورودی همراه می‌‌‌شوند سودمند هستند.  مکان‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید تبلیغات پولی را به اشتراک بگذارید، از جمله در رسانه‌های اجتماعی، صفحات هدف، بنرها و محتوای حمایت شده.

برای شرکت و ثبت‌نام در دوره جامع «دیجیتال مارکتینگ» به قسمت تقویم آموزشی سایت واحد توسعه دانش «دنیای‌اقتصاد» Lms.den.ir مراجعه کنید. جهت هماهنگی با شماره‌های ۰۲۱۸۷۷۶۲۵۳۲ - ۰۲۱۸۷۷۶۲۱۲۷ تماس بگیرید یا با شماره ۰۹۱۰۵۹۰۴۵۱۰ از طریق رسانه‌های اجتماعی در ارتباط باشید.