IMG_8998 copy

او همیشه دوست داشت به دیگران نیز کمک کند تا بتوانند از طریق این شغل، گذران زندگی کنند و همزمان، مهارت‌‌‌های لازم برای مراقبت از اعضای خانواده و عزیزانشان را یاد بگیرند. به همین علت، «کر آکادمی»(Care Academy)  را راه‌‌‌اندازی کرد؛ یک پلتفرم آموزش آنلاین که محتواهای آموزشی تخصصی را در اختیار پرستاران سالمندان قرار می‌دهد.

این استارت‌آپ پتانسیلش را دارد که در کمتر از6سال به یکی از پرسرعت‌‌‌ترین شرکت‌های آمریکا تبدیل شود.

او می‌‌‌گوید: «ایده کر آکادمی زمانی به ذهنم رسید که در کلاس مشترکی میان هاروارد و ام‌‌‌آی‌‌‌تی به اسم سرمایه‌گذاری‌‌‌های توسعه شرکت کردم. این دوره همین حالا هم برگزار می‌شود و حول محور شرکت‌هایی ا‌ست که در راستای منافع جامعه تاسیس می‌‌‌شوند. دانشجوها ایده‌‌‌هایشان را مطرح می‌کنند و سپس هر کس به ایده مورد علاقه‌‌‌اش رای می‌دهد. وقتی استاد از ما خواست ایده بدهیم، دستم را با استرس بالا بردم و ایده‌‌‌ام را گفتم.»

او می‌‌‌خواست راه‌‌‌های جدیدی برای ارتقای مهارت‌‌‌های پرستاران خانگی پیدا کند. از آنجا که هم خودش و هم خانواده‌‌‌اش سابقه کار در این حوزه را داشتند، می‌‌‌دانست که برای تبدیل شدن از یک مراقب آماتور به یک پرستار، باید مهارت‌‌‌هایی به دست آورد.

خودش می‌‌‌گوید: «اما مسیرهای منتهی به فرصت‌‌‌ها در کشور ما محدود بودند. می‌‌‌دانستم که آموزش آنلاین می‌تواند انقلابی در این حوزه ایجاد کند.» وقتی هلن ایده‌‌‌اش را با همکلاسی‌‌‌هایش در میان گذاشت، همه از آن خوششان آمد و همین باعث شد اعتماد به نفس پیدا کند و سراغ سرمایه برود. او کر آکادمی را در سال ۲۰۱۳ ثبت کرد اما از سال ۲۰۱۵ بود که واقعا روی آن تمرکز کرد. او می‌‌‌گوید: «اولین بار که چند نفر دوره‌‌‌های آموزشی ما را خریدند، از استرس دچار حمله وحشت شدم. اما به خودم گفتم فروش رفتن محصول ما، یعنی ما چیزی ارائه می‌‌‌دهیم که موردنیاز جامعه است.»

ماموریت این شرکت، توانمندسازی و ارتقای سطح مهارت‌‌‌های پرستاران خانگی و رفع شکاف‌‌‌های حوزه مراقبت است که در دوران کرونا، ضرورت بیشتری یافت. پلتفرم آنها برای مردم، به‌ویژه زنان و رنگین‌پوست‌‌‌ها فرصت‌‌‌های درآمدزایی جانبی ایجاد می‌کند. به‌علاوه، به واسطه گسترش آن، کل سیستم مراقبت و دسترسی‌‌‌پذیری آن نیز بهبود می‌‌‌یابد. اما نگاه هلن به مقوله گسترش، با سایر صاحبان کسب‌و‌کارها متفاوت است. او می‌‌‌گوید: «ما به رشد از زاویه دیگری نگاه می‌‌‌کنیم. ما به تعداد افراد کاری نداریم. برای ما این مهم است که به عنوان یک سازمان، چطور می‌توانیم هوشمندتر شویم و فرآیندهایمان را مرتبا ارتقا دهیم. بسیاری از سرمایه‌گذارهای خطرپذیر می‌‌‌گویند تنها راه رشد، افزایش تعداد افراد، چه مشتری و چه کارمندان است. اما ما به این فکر می‌‌‌کنیم که چطور از افراد فعلی استفاده بهینه کنیم. ما هرآنچه به دیگران توصیه می‌‌‌کنیم خودمان نیز اجرا می‌‌‌کنیم. به همین خاطر است که دائما در فکر کمک به افرادیم تا بتوانند کل پتانسیل خود را شکوفا کنند.»

بعضی از مشتریان کر آکادمی از زمان کارآموزی با این شرکت همراه بوده‌‌‌اند. یعنی حدودا نصف یک دهه. هلن معتقد است که بهترین مشتری‌‌‌ها، همان مشتریان فعلی شما هستند و بهترین کارمندان، همان کارکنان فعلی. او در ادامه می‌‌‌گوید: «البته ما از ابتدا همه چیز را نمی‌‌‌دانستیم. طی این سال‌ها گاهی مجبور شدیم تغییرات اساسی ایجاد کنیم. مثلا اوایل فکر می‌‌‌کردیم که باید حتما مستقیما با پرستاران صحبت و حمایتشان را جلب کنیم. اما بعدا فهمیدیم که این از نظر اقتصادی برای بسیاری از آنها ممکن نیست. پس تصمیم گرفتیم به جایش با کارفرماها همکاری کنیم، مثلا بیمارستان‌‌‌ها و سایر سازمان‌های مراقبتی.»

اولین دوره‌‌‌های آموزشی آنها متمرکز بر آموزش پرستاران کودک بود اما پس از مدتی متوجه شدند که تقاضا برای مهارت‌‌‌های مراقبت از سالمندان به مراتب بیشتر است. به همین علت، مسیر خود را تغییر دادند. هلن معتقد است که هر چیزی در زمان خودش رخ می‌دهد و زمان‌بندی بسیار مهم است. حالا که سیاست‌‌‌ها و ساعت‌‌‌های کار پس از کرونا تغییر کرده، تقاضا برای مراقبت از کودک نیز افزایش یافته و آنها دوباره آموزش این مهارت‌‌‌ها را نیز ارائه می‌دهند.

 این روزها مردم به دنبال مراقبت‌‌‌های خانگی مقرون به صرفه هستند. خیلی‌‌‌ها دوست دارند پرستار، شبیه به خودشان باشد. کر آکادمی نیز این بستر را فراهم کرده که افراد بیشتری وارد این حوزه شوند.

 تاکنون این استارت‌آپ به بیش از ۵۵‌هزار پرستار، آموزش‌‌‌های اولیه، سالانه و مبتنی بر تخصص را از طریق ۶۰ کلاس تعاملی، ارائه کرده است. شرکت‌کننده‌‌‌ها می‌توانند هم از طریق گوشی خود و هم از طریق کامپیوتر به کلاس‌‌‌ها دسترسی پیدا کنند.

شرکت گوگل به رسم همیشه و در راستای طرح حمایت از استارت‌آپ‌‌‌ها سراغ کر آکادمی نیز رفت تا کمک کند شرکت پا بگیرد. از هلن دعوت شد تا در یک برنامه دوهفته‌‌‌ای برای زنان کارآفرین شرکت کند و ایده‌اش را در حضور سرمایه‌گذاران معرفی کند. در آنجا، او توانست 6/ 1 میلیون دلار کمک مالی بگیرد که آن را صرف استخدام نیرو کرد.

 از آن زمان به بعد، هلن و تیمش شروع به فروش کر آکادمی به کارفرمایان کردند. کارفرماها نیز از آن برای ارتقای مهارت‌‌‌های پرستاران خود استفاده می‌کنند.