از آن ‌‌‌طرف، مسوولان استخدامی را هم قدرتمندتر می‌‌‌کند تا کارشان را موثرتر و کارآمدتر انجام دهند.

چت‌‌‌بات‌‌‌ها می‌توانند به عنوان مربی‌‌‌های شغلی هوش مصنوعی به کار بیایند و در هر زمینه‌‌‌ای از خوب ظاهر شدن در مصاحبه گرفته تا مذاکره در مورد حقوق مورد نظر پیشنهادهای ارزشمندی ارائه دهند.

هاری سرینیواسان، قائم‌‌‌مقام مدیریت محصول لینکدین در گفت‌‌‌وگوی همه‌‌‌جانبه‌‌‌ای نوآوری‌‌‌های پویا در حوزه استخدام و هدایت شغلی تحت هوش مصنوعی را توضیح داده است. محصول جدید که ریکروتر ۲۰۲۴ (Recruiter ۲۰۲۴) نام دارد در پی این است کاری کند مسوولان استخدام و متخصصان استعدادیابی بتوانند سریع‌‌‌تر کاندیداهای مورد نظرشان را پیدا کنند.

شغل مسوولان استخدام این است که برای هر سمتی بهترین و مناسب‌‌‌ترین گزینه را پیدا کنند تا کار به نحو احسن انجام شود. کار ساده‌‌‌ای نیست. در حال حاضر متخصصان جست‌‌‌وجو مجبورند ساعت‌‌‌های زیادی را به این اختصاص دهند که برای موقعیت‌‌‌های شغلی خالی، افراد واجد شرایط پیدا کنند.

سرینیواسان می‌‌‌گوید: «ما به‌‌‌واسطه صحبت‌‌‌های مکرر با مشتریان استخدام‌‌‌گرمان می‌‌‌دانیم که مهم‌ترین اولویتشان زود پیدا کردن کاندیدای واجد شرایط است؛ اما این را هم می‌‌‌دانیم که پیدا کردن آن کاندیدای ایده‌‌‌آل زمان‌بر و سخت است.»

لینکدین که سایت اول متقاضیان کار و بهترین بستر برای شبکه‌‌‌سازی است در نظر دارد با استفاده از اطلاعات پلت‌فرم که شامل بیش از ۹۵۰ میلیون نیروی حرفه‌‌‌ای، ۶۳ میلیون شرکت و ۴۰‌هزار مهارت می‌شود، از هوش مصنوعی مولد بهره ببرد.

این ابزار، رابط کاربری تروتمیز و مرتبی با یک کادر مستطیلی ارائه می‌‌‌دهد که استخدام‌‌‌کننده‌‌‌ها و رهبران استعدادیابی می‌توانند با استفاده از زبان طبیعی، اهداف استخدامی‌‌‌شان را به زبان خودشان در آن مستطیل بنویسند.

 به‌‌‌عنوان‌‌‌مثال می‌توانند بنویسند: «من به دنبال مهندس نرم‌‌‌افزاری با ۱۰سال سابقه می‌‌‌گردم.» و بعد یکسری مهارت‌‌‌های مشخص و پس‌‌‌زمینه و تجربیات مناسب با نقش را هم به آن اضافه کنند. هوش مصنوعی می‌تواند با مخزن داده عظیم لینکدین، کاندیداهایی را تولید کند که کارفرمایان عاجزانه

به دنبالشان هستند.

 لینکدین نه‌تنها با دستورات تکمیلی پیشنهادی‌‌‌اش جست‌‌‌وجو را اصلاح می‌‌‌کند و بهترین و مناسب‌‌‌ترین نتیجه ممکن را برای متقاضی ارائه می‌‌‌دهد، بلکه قابلیت افزودن فاکتورهایی همچون مکان جدید، مهارت مشخص، کار ترکیبی، حضوری یا دورکاری و سایر چیزهایی را هم دارد که استخدام‌‌‌کننده‌‌‌ها در کاندیدای مورد نظرشان به دنبالش می‌‌‌گردند.

ابزار ریکروتر ۲۰۲۴ متخصصان جست‌‌‌وجو را از بسیاری از وظایف تکرارشونده و کارهای ملال‌‌‌آور روزانه‌‌‌شان خلاص می‌‌‌کند. آنها می‌توانند به‌‌‌جای اینکه وقت و روانشان را صرف خواندن چند صد رزومه نامناسب کنند، زمان بیشتری به آماده‌‌‌سازی کاندیداها برای مصاحبه اختصاص دهند.

این ابزار برای آژانس‌‌‌های استخدامی که در مسابقه دائمی جذب نیرو برای شرکت‌های طرف قراردادشان هستند، راهگشاست، چون اگر نتوانند کاندیدای مناسب را پیش از رقبایشان ارائه کنند پولی گیرشان نمی‌‌‌آید. ازآنجا ‌‌‌که همه‌‌‌چیز به‌‌‌سرعت در حال تغییر است، شما می‌توانید با ویژگی‌‌‌های تازه لینکدین در جریان جدیدترین مسائل قرار بگیرید و به‌‌‌روز بمانید. لینکدین ابزارهای توسعه شغلی عرضه خواهد کرد و مخزن مهارت پرطرفدارش را توسعه خواهد داد. جست‌‌‌وجوگران کار و متخصصانی که به‌دنبال پیشرفت در سازمانشان یا تغییر مسیر شغلی هستند به محتوایی دسترسی خواهند داشت که توسط بیش از ۳‌ هزار متخصص حوزه شغلی ایجاد می‌شود.

 این کار به‌‌‌ واسطه چت بات لینکدین‌لرنینگ (LinkedIn Learning) صورت می‌گیرد که توصیه‌‌‌های مختص به فرد و آنی ارائه می‌‌‌دهد که صرفا مناسب نیازهای شما، ‌‌‌اهداف شغلی و سوال‌‌‌هایتان باشد.

می‌توانید چنین سوال‌‌‌هایی را مطرح کنید:

  چگونه یک ارائه ۳۰ ‌‌‌ثانیه‌‌‌ای سرهم کنم؟

  می‌توانی برای ساخت رزومه نکته‌‌‌ای

 به من بگویی؟

  من دو پیشنهاد کار عالی دارم. می‌توانی به من کمک کنی گزینه مناسب را انتخاب کنم؟

  چگونه برای کسب حقوق مطلوبم مذاکره کنم بدون اینکه زیادی جنگجو و تهاجمی به‌نظر برسم؟

  برای سوال‌‌‌های مصاحبه پیچیده‌‌‌ای همچون «چرا این شغل را می‌‌‌خواهی؟» پیشنهادی داری؟

منبع: Forbes