به گزارش خبرگزاری مهر، محمد سالاری در جلسه روز گذشته شورای شهر تهران با اشاره به خوش‌بینی‌های اولیه از سوی برخی مقامات ارشد دولت برای عادی جلوه دادن شرایط پس از شیوع ویروس کرونا عنوان کرد: این نوع نگاه موجب رهاشدگی مردم از اصول و ضوابط مرتبط با فضای کرونایی شد. این در شرایطی است که اعضای ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا و مسوولان وزارت بهداشت و بسیاری از صاحب‌نظران مدام نسبت به احتمال بازگشت به پیک کرونا ابراز نگرانی می‌کنند.

وی ادامه داد: نکته مهم آن است که اگر دوباره به پیک کرونا برگردیم و با افزایش فوتی‌ها روبه‌رو شویم، آن زمان کنترل وضعیت بسیار سخت خواهد بود و دیگر فرمان مدنی و حکومتی اثر نخواهد داشت، بنابراین درخواست مدیریت شهری تهران تعویق حداقل یک هفته‌ای بازگشایی اصناف غیرضروری است.

به گفته وی، در عین حال می‌توان برای کاهش اثرات روانی قرنطینه برخی از پارک‌ها و بوستان‌های شهر را به‌صورت مشروط، همراه با نظارت و رعایت کامل مسائل بهداشتی برای حضور شهروندان فراهم کنند.وی اظهار کرد: با توجه به اینکه شرایط قرنطینه می‌تواند اثرات روانی بر افراد داشته باشد، بازگشایی مشروط و همراه با نظارت بوستان‌ها می‌تواند در کاهش اثرات روانی وضعیت فعلی موثر باشد.

وی تاکید کرد: این اقدام باید با افزایش سرویس‌های بهداشتی استاندارد و ضدعفونی کردن مداوم آنها در کنار رعایت اصول بهداشتی، ضدعفونی کردن نیمکت‌ها و رویکرد عدم تمرکز جمعیت همراه باشد.این عضو شورای شهر تهران همچنین از حضور زباله‌گردها در سطح شهر و تخلیه سطل‌های زباله توسط آنها در شرایط حساس فعلی نیز انتقاد کرد و خواستار رسیدگی هرچه سریع‌تر به این مساله شد.