وی افزود: کاهش ترافیک به محدوده مرکزی شهر محدود نشد چرا که اجرای ترافیک ۳۰ درصد کاهش تردد و خلوتی را در سایر معابر شهری از جمله معابر بزرگراهی و خارج از محدوده طرح نیز به دنبال داشت.

وی در پاسخ به پرسشی درباره نظر پلیس درباره ادامه اجرای طرح ترافیک، گفت: تحلیل وضعیت ترافیک پایتخت بعد از اجرای طرح ترافیک، نیاز به بررسی‌های بیشتری دارد و باید یکی دو روز دیگر نیز وضعیت و آمار ترددها بررسی شود. اما مسلم است که مسوولان با توجه به وضعیت ترافیک، میزان افزایش بار سفر به سیستم حمل و نقل عمومی، شرایط شیوع بیماری کرونا و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در این زمینه تصمیم مشخص و روشنی را اتخاذ خواهند کرد. رازقی خاطرنشان کرد: برابر الگوی ترافیکی که در دست داریم، معمولا در اردیبهشت و خرداد با توجه به آنکه در فصل امتحانات مدارس هستیم، همواره بار ترافیکی زودتر تخلیه می‌شد و غروب‌ها ترافیک سنگین سریع‌تر به اتمام می‌رسید؛ چراکه خانواده‌ها سفرهای تفریحی و خریدها و گشت و گذارهای خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ محدودتر می‌کردند؛ چون به پایان سال تحصیلی نزدیک می‌شدیم و دغدغه امتحانات فرزندانشان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در سر داشتند؛ بر این اساس در این ایام در سال‌های گذشته وضعیت ترافیکی نسبتا قابل قبولی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شاهد بودیم. وی ادامه داد: اما امسال برعکس آن وضعیت ترافیکی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مشاهده کردیم. از ساعت 6 صبح بزرگراه‌هایی همچون نواب از جنوب به شمال، بزرگراه امام علی(ع) از جنوب به شمال، بزرگراه‌های شهید همت و حکیم در بخش غربی در مسیر غرب به شرق، بزرگراه شهید لشکری غرب به شرق، جنوب به شمال بزرگراه آیت‌الله سعیدی، بزرگراه بسیج و آزادگان در هر دو مسیر دارای ترافیک سنگین بودند و این ترافیک بعد از ساعت 7 صبح به محورهای مرکزی شهر همچون خیابان آزادی، انقلاب و کارگر کشیده شده و سنگینی بار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رفته رفته در جای جای شهر مشاهده می‌کردیم به نحوی که تقریبا محورهای مرکزی شهر تا ساعت 9 صبح اشباع می‌شد.  به گفته رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، در طول محورهای منطقه 11 و 12 که حدودا 40 کیلومتر مربع است، صف خودروها به 40 کیلومتر می‌رسید. همچنین در محدوده‌های مناطق 6 و 7 همچون خیابان جانبازان، انقلاب، دماوند، آزادی، ‌ادامه خیابان‌های کارگر و ولیعصر در منطقه 6 ترافیک در ساعت ۸ تا ۹ صبح به اوج خود می‌رسید که این باعث می‌شد محورهای بزرگراهی نیز بار ترافیک سنگین خود داشته باشند و دیگر مثل روال سابق نبود که در ساعت ۹ بار ترافیک تخلیه می‌شد.

وی افزود: حتی می‌توان گفت اوج ترافیک در محورهای مرکزی پایتخت در بازه زمانی 10 تا 11 صبح رخ می‌داد و این وضعیت در محورهای بزرگراهی نیز وجود داشت و طول صف خودروها در برخی ساعت‌ها 180 تا 190 کیلومتر بود.