به گزارش «ایسنا» محسن هاشمی روز گذشته در ابتدای جلسه علنی شورای شهر گفت: در مورد روند افزایشی پاندمی کرونا در تهران و کشور براساس گفته‌های مسوولان وزارت بهداشت، خطر رسیدن به آمار هزار کشته در روز در کشور وجود دارد.

رئیس شورای شهر افزود: محدودیت‌هایی که در هفته گذشته توسط ستاد ملی کرونا، ایجاد شد عملا تاثیر جدی در کاهش تردد و رفتار مردم ایجاد نکرده است، بلکه کاهش ساعات فعالیت اصناف و سیستم حمل‌ونقل عمومی، فقط موجب افزایش ازدحام که عامل تشدید شیوع کروناست شده است.

وی افزود: پیشنهاد شورای شهر تهران، تعطیلی دو هفته‌ای کلیه فعالیت‌های غیرضروری به‌شکل کامل است که تردد شهروندان را کاهش دهد و ریاست جمهور اطمینان داشته باشد که این پیشنهاد توسط کمیسیون تخصصی سلامت شورای شهر تهران مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته و پس از تایید در ستاد مقابله با کرونای تهران به تایید استانداری تهران نیز رسیده و کاملا پخته است.

هاشمی ادامه داد: وضعیت کرونا به‌صورتی است که مسوولان بهداشتی صحبت از بالا رفتن جدی آمار فوتی‌ها می‌کنند و تعداد مبتلایان به مرز ۱۲ هزار نفر رسیده است. به‌نظر می‌رسد این روش‌‌های «نیم بند» اثرگذار نیست و حتی برعکس جواب می‌دهد چراکه باعث شلوغی در حمل‌ونقل در برخی ساعات به خصوص در ساعات پایانی روز شده و این باعث انتشار بیشتر بیماری می‌شود.

وی افزود: نظر ما نمایندگان مردم در شورای شهر این است که حداقل دو هفته تهران را به سبک عید نوروز تعطیل کنند.