به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، با تداوم فعالیت سامانه بارشی در استان تهران، آسمان در اکثر نواحی این استان، به‌ویژه نیمه‌شمالی و ارتفاعات در بعضی ساعات نیمه‌ابری تا ابری همراه با رگبار و رعدوبرق خواهد بود و این وضعیت تا چهار روز آینده ادامه خواهد داشت؛ اما ظاهرا آمادگی کافی برای مقابله با آب‌گرفتگی در این روزهای پربارش پایتخت وجود ندارد.

مدیریت شهری تهران، جمعه‌شب از بارش شدید باران غافلگیر نشد و حتی هشدارهای لازم درباره ضرورت جلوگیری از توقف خودروها در کنار کارگاه‌‌‌های ساختمانی و زیر درختان به شهروندان داده شد، با این حال، شبکه جمع‌‌‌آوری آب‌‌‌های سطحی عملکرد مطلوبی نداشت و آب‌‌‌گرفتگی در بسیاری از معابر تهران، زمینه‌‌‌ساز ترافیک سنگین صبحگاهی در اولین روز کاری هفته جاری شد.

براساس این گزارش، نیمه شمالی شهر تهران کانون آب‌گرفتگی‌‌‌های دو روز اخیر بود و میزان آب‌گرفتگی در مرکز شهر به‌مراتب کمتر گزارش شد.

ساعت ۸:۳۰ صبح دیروز، سرهنگ علی‌‌‌اصغر شریفی، رئیس مرکز اطلاع‌‌‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، در گفت‌‌‌وگو با «ایسنا»، درباره وضعیت ترافیکی معابر پایتخت در اولین روز هفته با بیان اینکه در تمام معابر پایتخت بار صبحگاهی پرحجمی را شاهد هستیم، گفت: این بار در برخی از معابر، سنگین و نیمه‌سنگین است. البته تیم‌‌‌های پلیس راهور تهران بزرگ در تمامی تقاطع‌‌‌ها و معابر و میادین شهر تهران حضور داشته و اقدام به روان‌‌‌سازی و کنترل ترافیک کرده‌‌‌اند. وی ادامه داد: با رصدی که از طریق دوربین‌‌‌های مرکز هوشمند کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ انجام شده و همچنین گزارش‌‌‌های ماموران مستقر در معابر، ترافیک سنگین صبحگاهی در معابر تهران همزمان با طلوع آفتاب شکل گرفت. بر این اساس در مسیر شرق به غرب بزرگراه شهید زین‌‌‌الدین از محدوده صدف، مسیر شرق به غرب بزرگراه بابایی از محدوده نیروی زمینی، مسیر جنوب به شمال بزرگراه یادگار امام(ره) از محدوده گلاب و مسیر جنوب به شمال بزرگراه امام علی(ع) از گلشن‌‌‌دوست، بار ترافیکی پرحجم گزارش شد.

بر اساس این گزارش، ترافیک سنگین در مسیر غرب به شرق بزرگراه شهید همت از محدوده جنت‌‌‌آباد و مسیر غرب به شرق بزرگراه شهید حکیم از محدوده شقایق و نیز مسیر غرب به شرق بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از محدوده شهید ستاری نیز سفرهای کاری در ساعت پیک صبحگاهی را مختل کرد. دیروز مقاطعی از خیابان آزادی، کارگر، انقلاب اسلامی، ولیعصر، خیام و کامرانیه نیز به دلیل ترافیک سنگین صبحگاهی عملا قفل شده بود. علاوه بر آب‌گرفتگی، لغزندگی معابر نیز در کند شدن حرکت خودروها و تشدید ترافیک در معابر نقش داشت. توصیه پلیس راهور به رانندگان این است که در شرایط بارندگی، فاصله طولی مناسب و سرعت مطمئنه را رعایت کنند. همچنین توصیه شده که موتورسیکلت‌‌‌سواران در شرایط بارانی و لغزنده بودن معابر ترجیحا از موتورسیکلت استفاده نکنند. براساس گزارشی که از سوی مرکز عملیات اضطراری سازمان مدیریت بحران شهر تهران منتشر شد، تا ظهر دیروز بیش از ۸۰‌درصد از آب‌گرفتگی‌‌‌های جمعه‌شب و صبح‌شنبه رفع شد. همچنین ادامه عملیات رفع آب‌گرفتگی با اعزام کامیون‌‌‌های لجن‌‌‌کش به نقاط درگیر بحران دنبال شد.