محمد‌مهدی عزیزی در گفت وگو با خبرگزاری مهر، با بیان اینکه باید آنالیزها را به روز کنیم، اظهار کرد: البته درحال حاضر نسبت به دوره‌های مدیریت شهری سابق تلاش‌‌های بسیاری برای اصلاح شیوه جمع‌آوری زباله‌ها انجام شده و مخزن‌‌های زباله بهسازی شده‌‌اند.

عزیزی ادامه داد: در گزارش‌های ارسالی و در سامانه ۱۳۷ رضایت شهروندان حاکی از این است که نسبت به دوره قبل عملکرد بهتری داشته‌ایم، اما هنوز نتوانسته‌ایم نظر مثبت مدیران ارشد شهری را دریافت کنیم و ما باید خود را به بهترین‌‌ها برسانیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند تهران درباره طرح نوین جمع‌آوری پسماند گفت: به دنبال این هستیم تا روشی را انتخاب کنیم که هم تفکیک زباله از مبدأ را انجام دهد و زباله‌های روی زمین را اصلاح کند و هم منجر به تردد آسان خودروهای مکانیزه شود.

براساس این گزارش، روزانه در سطح شهر تهران ۲۳ هزار تن نخاله و پسماند ساختمانی و عمرانی تولید می‌شود که باید برای جمع‌آوری آنها اقدامات سریعی انجام داد.

از ۲۳ هزار تن زباله‌‌ای که در پایتخت تولید می‌شود حدود ۱۷ هزار تن به مرکز پردازش و دفع پسماندهای ساختمانی آبعلی ارسال و پذیرش می‌شود و از ۶ هزار تن پسماند باقی‌مانده نیز ۳ هزار تن در مجتمع پردازش آرادکوه برای دفن و پوشش پسماندهای برگشت‌‌ناپذیر یا ریجکتی خانگی استفاده و ۳ هزار تن پسماند دیگر در گودهای مجاز سطح شهر تهران که حکم قضایی برای پر کردن آن صادر شده ریخته می‌شود.

به موازات حجم بالای زباله‌های تولیدی در سطح پایتخت باید برنامه‌هایی نیز برای جمع‌آوری آنها تدوین شود تا مشکل و نارضایتی شهروندان برطرف شود. این طلای سیاه نیازمند روش‌های اصلاح شده جمع‌آوری است و البته باید منتظر ماند و دید چه زمانی این طرح جدیدی که مدیران شهری از آن صحبت می‌کنند به نتیجه می‌‌رسد و مشکل تهران حل می‌شود.