اداره شهر با فروش زمین

وی همچنین افزود: در اجرای طرح‌‌‌های فوریتی همچون اجرای طرح مسکن مهر، اقدام ملی، نهضت ملی مسکن منابعی به غیر از منابع بانکی دیده نشد و بخشی از مشکلات نیز به همین دلیل است که منابعی که در اختیار دولت‌‌‌ها بوده برای اجرای پروژه‌‌‌های مهم از جمله تکمیل واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر، مسکن ملی و نهضت ملی مسکن کافی نبوده است.

بذرپاش تاکید کرد: وقتی منابع اجرای طرح‌‌‌های کلان مسکن دولت متکی بر فقط منابع بانکی است یکی از سهل‌الوصول‌‌‌ترین روش‌ها فروش زمین است. اینکه زمین را بفروشند و هزینه آماده‌‌‌سازی بدهند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای تکمیل حدود ۵۰‌هزار مسکن مهر باقی‌مانده از محل فروش زمین‌‌‌ها اقدام شده است. وی تصریح کرد: چنانچه مجلس راه دیگری را به دولت پیشنهاد می‌دهد تا از مسیرهای دیگر برود همچون تملک دارایی یا روش‌های دیگر تامین منابع مالی بر روی آن توافق و تصمیم‌گیری می‌‌‌کنیم تا تعهداتی که برعهده حاکمیت در خصوص تامین مسکن است انجام شود.

بذرپاش با تاکید بر اینکه در شهرهای جدید کارهای خوبی نیز انجام شده است، گفت: چنانچه اعضای کمیسیون عمران موافق باشند، برنامه تحول و اصلاح شهرهای جدید ظرف یک‌سال آینده تهیه شود تا هرجا نیاز است اصلاح لازم انجام شود.

وی ادامه داد: وزارت راه‌و شهرسازی علاوه بر برنامه تحول و اصلاح قانون شهرهای جدید در همراهی با  مجلس، برنامه‌های آتی را برای اجرایی شدن روح حاکم بر شهرهای جدید بر مبنای ایرانی- اسلامی تعیین و ارائه خواهد کرد.

بذرپاش تاکید کرد: چنانچه پیمانکار خاصی در شهرهای جدید تخلفات عدیده داشته معرفی شود تا پیگیری‌های لازم را انجام و بلافاصله قطع همکاری را با پیمانکار خاطی انجام دهیم.

وی تصریح کرد: وزارت راه در همراهی با مجلس بخشی از مشکلات و موانع موجود بر سر راه اجرای مسکن را برمی دارد.