وضعیت بد حمل‌ونقل عمومی تهران

یک عضو شورای شهر تهران از نمره مردودی شهرداری تهران در حوزه حمل‌ونقل عمومی در پایتخت خبر داد.

علی اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در گفت‌‌‌وگو با خبرگزاری مهر با اشاره به رونمایی از اتوبوس‌‌‌های جدید در شنبه‌‌‌های امید و افتخار و با اشاره به به‌کارگیری آنها گفت: اگر کارهای ما نمایشی باشد و اثر عملی از خود در جامعه نشان ندهد هرچه شنبه، یکشنبه، دوشنبه و هر روز هفته برنامه امید و افتخار اجرا کنیم بازهم نتیجه نخواهد داشت.  وی با اشاره به افزایش بودجه حمل‌ونقل عمومی برای سال آینده اظهار کرد: اصرار شورای شهر برای اینکه در بودجه سال آینده قالبی برای حمل‌ونقل عمومی دیده شود نشان‌دهنده حساسیت ضرورت و توجه شورا به حمل‌ونقل است.

قائمی ادامه داد: ان‌شاءالله شهرداری تهران این اهتمام را داشته باشد که نمود خارجی تصمیماتش در زندگی روزمره مردم به مرحله ظهور برسد؛ اگر ون، تاکسی و اتوبوسی خریداری شده است باید حتما به جامعه بیاید و تردد کند. تهران حجم نیاز بیشتری به اتوبوس‌‌‌ها دارد و هر چقدر هم که اتوبوس تزریق کنیم باز هم دیده نمی‌شود اما ریشه تفاوتی که تهران با سایر شهرها دارد در شیوه مدیریت است.

قائمی درباره نمره شهرداری تهران در حوزه حمل‌ونقل عمومی گفت: شهرداری تهران تاکنون نمره قابل قبولی در حوزه حمل‌ونقل دریافت نکرده است.

عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران تصریح کرد: مگر آنکه شهرداری بتواند با اختیاراتی که در سال ۱۴۰۲ و در برنامه و بودجه برای آن دیده شده جبران عقب ماندگی خود را انجام دهد.  سید‌جعفر تشکری‌هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه اتوبوس‌‌‌هایی که شهرداری تهران در مدت اخیر دریافت کرده یک مجموعه حدود ۱۵۰ دستگاهی و یک مجموعه ۱۷۵ دستگاهی بوده است، گفت: بخشی از این ۱۷۵ دستگاه در حال فعالیت در سطح شهر هستند.

وی ادامه داد: اما در رابطه با اتوبوس‌‌‌هایی که اخیرا خریداری شدند ظاهرا هنوز شماره‌گذاری‌ها انجام نشده و نیازمند است تا ابتدا این شماره‌گذاری‌ها انجام شود و سپس وارد معابر شوند.

تشکری هاشمی با بیان اینکه با توجه به جلساتی که داشته‌‌‌ایم خواهش کرده‌‌‌ایم هرچه فوری‌‌‌تر شماره‌گذاری انجام شود گفت: امیدوارم اتوبوس‌‌‌ها در خدمت مردم قرار گیرند.