ساده‌سازی انجام عملیات پرداخت مهم‌ترین ویژگی نخستین اپلیکیشن پرداخت کشور است که بر اساس نیازسنجی‌‌‌های متعددی که از کاربران صورت گرفته، انجام شده است. از دیگر خدمات قابل ارائه در نسخه جدید ۷۲۴ می‌توان به شخصی‌‌‌سازی صفحه اپلیکیشن توسط کاربر، اشتراک رسید تراکنش‌‌‌ها به ‌‌‌صورت متنی، انتقال وجه بین ۲۷ بانک کشور، پرداخت از کیف پول، شارژ، بسته اینترنتی و... اشاره کرد. همچنین در صفحه اصلی این نسخه، کاربران می‌توانند با انتخاب گزینه «سپ پی» در صفحه اصلی نسبت به پرداخت کرایه تاکسی در برخی از شهرها و همچنین پرداخت از طریق کیف پول روی کارت‌خوان‌‌‌های سپ اقدام کنند. محیط کاربری آسان و لذت‌بخش، عملیات پرداخت را در کمترین زمان امکان‌‌‌پذیر کرده است.

منکس

کاربران نسخه جدید اپلیکیشن ۷۲۴ می‌توانند با انتخاب گزینه «منکس»، در کنار پرداخت کیف پول و پرداخت نقدی، از طریق منکس نیز اقدام به پرداخت کنند.

پذیرندگان کارت‌خوان

در نسخه جدید ۷۲۴ گزینه «سپ‌‌‌یار» برای تمام پذیرندگان کارت‌خوان‌‌‌های سپ فعال شده تا پذیرندگان به آسانی بتوانند به گزارش تراکنش کارت‌خوان، ثبت درخواست رول و همچنین آخرین اخبار و اطلاعیه‌‌‌های حوزه کارت‌خوان دسترسی پیدا کنند.

نصب اپلیکیشن ۷۲۴

متقاضیان می‌توانند برای دریافت و نصب اپلیکیشن ۷۲۴ در هر دو نسخه IOS و اندروید با شماره‌گیری #۷*۷۲۴* یا مراجعه به سایتwww.۷۲۴.ir اقدام کنند. همچنین امکان دریافت مستقیم از کافه بازار، مایکت و گوگل‌‌‌پلی نیز برای کاربران وجود دارد.