بر اساس گزارشی از بلومبرگ، بهبود بازار مسکن دبی پس از رکودی هفت ساله توجه‌‌‌ها را جلب کرده است و با هجوم تازه‌‌‌واردانی تقویت شده است، از جمله میلیونرهای ارزهای دیجیتال، بانکدارانی که از آسیا نقل مکان کرده‌‌‌اند و ثروتمندان روسی که به دنبال محافظت از دارایی‌‌‌ها به دبی پناه آورده‌‌‌اند. رونق بازار در ماه جولای ادامه داشته است، به طوری که آپارتمان‌‌‌ها که حدود ۸۵‌درصد از عرضه مسکن شهر را تشکیل می‌دهند، نسبت به سال قبل به طور متوسط ۹‌درصد افزایش قیمت داشته‌‌‌اند، که بزرگ‌ترین رقم ثبت‌شده است.

قیمت مسکن دبی به طور متوسط نسبت به ماه قبل ۲‌درصد افزایش داشته است. به گفته ValuStrat، اگرچه رشد قیمتی خانه‌‌‌های ویلایی در افزایش کلی قیمت‌ها نقش موثری داشت، ولی بار اصلی افزایش قیمت‌ها در بازار به دوش قیمت‌های صعودی آپارتمان‌‌‌ها در محلات فرعی بوده است. رونق بازار دبی در تضاد قابل‌توجهی با روند فعلی بازارهای سراسر جهان قرار دارد که در بحبوحه نرخ‌های بهره بالا معاملات کاهش داشته‌‌‌اند. ValuStrat در این زمینه عنوان می‌کند که خریداران نقدی اکثریت قریب به اتفاق معاملات در امارات را تشکیل می‌دهند و به این صورت به جریان مالی بازار کمک می‌کنند. با این‌‌‌حال، بهبود بازار تاکنون در مناطق مختلف متفاوت احساس شده است. به عنوان مثال، افزایش ۷/ ۱ درصدی در ارزش آپارتمان‌‌‌های منطقه «ریم‌‌‌رام» سود سالانه را به ۹/ ۲‌درصد رسانده است، که در مقایسه با افزایش سالانه ۹/ ۱۷ درصدی آپارتمان‌‌‌ها در جزیره مصنوعی پالم جمیرا، به حساب نمی‌‌‌آید.

در سه‌ماه اخیر، آپارتمان‌‌‌ها در برخی از مناطق با تجربه رشد ناچیز یا صفر در قیمت فروش یا اجاره از روند صعودی بازار عقب مانده‌‌‌اند، که تا حدودی به دلیل عرضه مازاد بوده است. اگرچه که به‌‌‌نظر می‌رسد با توجه به حرکت ساکنان به مکان‌‌‌های مقرون‌‌‌به‌‌‌صرفه‌‌‌تر، این روند اکنون در حال تغییر است. موسسه ValuStrat تخمین می‌‌‌زند که حدود ۱۰۰‌هزار خانه در سه سال آینده به بازار مسکن دبی اضافه خواهد شد و عرضه خانه‌‌‌های جدید سرعتی سرسام‌‌‌آور خواهد داشت.

در همین حال، اجاره‌‌‌بها در حال متعادل شدن است. به طور متوسط، اجاره‌‌‌بهای مسکونی در سال منتهی به ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۲۲‌درصد رشد داشته است، این درحالی است که در ماه قبل ۸/ ۲۲‌درصد بوده است. گروه مشاوره‌‌‌ای املاک CBRE در گزارش خود اشاره کرده است که میانگین اجاره‌بهای سالانه خانه ویلایی حدود ۳۲۰‌هزار درهم و آپارتمان حدود ۱۹۵‌هزار و ۷۰۰ درهم بوده است.