مسکن‌مهر به امکانات جانبی مجهز می‌شود

بازدید وزیر راه و شهرسازی از شهر جدید هشتگرد

۱۸۰ تعاونی مسکن هشتگرد را برای سکونت برگزیدند

دنیای‌اقتصاد- مجید طاهرخانی: تازه‌ترین نظرسنجی از تعاونی‌های مسکن‌مهر تهران درباره انتخاب محل سکونت در سه شهرجدید پرند و هشتگرد و پردیس نشان می‌دهد اغلب تعاونی‌ها (۱۸۰ تعاونی) هشتگرد را برای صاحب‌خانه شدن ترجیح می‌دهند. در هشتگرد، واحدهای مسکونی‌مهر قرار است به امکانات جانبی سکونت همچون واحدهای تجاری و محله‌ای مجهز شود. به گزارش «دنیای‌اقتصاد» هشتگرد در مقایسه با دو شهر جدید دیگر، دسترسی ساده‌تری به تهران دارد ضمن اینکه مترو هشتگرد تا پایان سال آینده برقرار می‌شود.

روند ساخت و تکمیل واحد‌های مسکونی‌مهر در شهر جدید هشتگرد در چند ماه گذشته شتاب بیشتری به خود گرفته به طوری که هم اکنون عملیات ساختمانی بیش از ۴۰۰۰ واحد به پایان رسیده و درمرحله تحویل کلید است. در شهر جدید هشتگرد هم اکنون ۵۵ هزار واحد مسکن‌مهر در حال ساخت است که ۲۰ هزار واحد آن در سال۹۱ تحویل متقاضیان می‌شود.

قرار است پرونده مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد در سال ۱۳۹۲ بسته شود و با تحویل تمام واحدها پیش‌بینی می‌شود جمعیت این شهر به ۳۰۰ هزار نفر برسد. همچنین قطار شهری تهران کرج هشتگرد در سال‌های آینده به شهر قزوین هم می‌رسد وهم اکنون طرح مطالعاتی آن توسط مسوولان استان قزوین در دست تهیه و مقدمات اجرای آن فراهم شده است. از بین تعاونی‌های مسکن‌مهر فعال در هشتگرد، بزرگترین تعاونی متعلق به کارکنان ایران‌خودرو با ۶۰ هزار عضو فعال است که این متقاضیان، به دلیل آب‌وهوا و سهولت در دسترسی به پایتخت، این منطقه را انتخاب کرده‌اند.

درخواست افزایش وام

مدیر بزرگ‌ترین تعاونی مسکن‌مهر در هشتگرد (اعضا و کارکنان تعاونی خاص ایران خودرو) با اشاره به اینکه ایجاد امکانات رفاهی برای ساکنان واحدها از ضروریات اجتناب ناپذیر پروژه‌های مسکن مهر است، گفت: شرکت تعاونی مسکن اعضا وکارکنان تعاونی خاص ایران‌خودرو نخستین شرکت تعاونی مسکن بود که زمین خود را برای ساخت ۳۵۰۲ واحد در شهر جدید هشتگرد تحویل گرفت و درحالی کار آماده سازی زمین مسکن مهر در سال ۸۷ توسط این تعاونی مسکن آغاز شد که هنوز ضوابط آن به صورت کامل تدوین و اجرایی نشده بود که همین مساله مشکلاتی را برای شرکت تعاونی ایجاد کرد.

محسن افخمی‌به دنیای اقتصاد گفت: در حال حاضر ۴۹۴ واحدمسکونی در این پروژه به مرحله بهره‌برداری و تحویل کلید رسیده و نزدیک به ۱۳۰۰ واحد نیز از خرداد تا مهر سال آینده تکمیل و تحویل اعضای شرکت تعاونی می‌شود که با پیگیری ویژه شرکت عمران شهر جدید هشتگرد طی ۲ ماه گذشته امکانات زیربنایی واحدها تامین شده و در حال حاضر کنتورهای آب و برق و گاز تمام واحدهای آماده شده نصب شده است.

افخمی ‌ایجاد امکانات رفاهی برای ساکنان واحدها را از ضروریات اجتناب‌ناپذیر پروژه‌های مسکن مهر عنوان کرد و گفت: در این پروژه به منظور ایجاد امکانات رفاهی برای ساکنان با ساخت واحدهای تجاری محله و اخذ مجوز برای راه‌اندازی نانوایی، آژانس تاکسی سرویس، دفتر خانه، بانک، داروخانه و مطب شرایط سکونت ساکنان به نحو مطلوبی فراهم شده است. وی افزود: براساس اصل برد-برد با دولت، حاضریم در ساخت مراکز تجاری و تفریحی شهر جدید هشتگرد سرمایه‌گذاری کنیم.

مدیرعامل تعاونی مسکن ایران‌خودرو با اشاره به اینکه پروژه ۳۵۰۰ واحدی هشتگرد به شیوه صنعتی‌سازی ساخته شده از وزیر راه‌وشهرسازی درخواست کرد: تسهیلات بانکی این واحدها را افزایش دهد تا ضمن افزایش قدرت خرید متقاضیان، میزان استقبال مردم از مسکن‌مهر نیز افزایش یابد.