خانه‌های روستایی بیمه می‌شوند

رییس بنیاد مسکن از بیمه‌شدن واحدهای مسکونی ساخته شده در برابر حوادث غیر مترقبه از سال‌جاری خبر داد.

علیرضا تابش در حاشیه هشتمین گردهمایی مشترک بنیاد مسکن و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جمع خبرنگاران در رابطه با وضعیت مسکن روستایی در کشور گفت: بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در سطح گسترده به صورت داوطلبانه در روستاهای کشور انجام می‌شود و نظارت‌ها بر روند اجرایی آن از سوی بنیاد مسکن اعمال می‌شود. رییس بنیاد مسکن اعلام کرد: در حال حاضر برای مسکن بیش از حدود ۷۰۰هزار خانوار امر بهسازی و نوسازی در حال انجام است که از این تعداد بالغ بر ۳۰۰هزار واحد موفق به دریافت پایان کار شده‌اند و حدود ۱۴۰هزار واحد نیز در مراحل اجرا هستند ومابقی واحدها برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده‌اند.

تابش بیان کرد: درسال ۸۵ و ۸۶ بالغ بر ۵۰۰میلیارد تومان یارانه تسهیلات ساخت مسکن روستایی از سوی بنیاد مسکن به بانک‌ها پرداخت شده و برای ساخت ۲۰۰هزار واحد مسکونی روستایی در سال‌جاری معادل یک‌هزار و ۱۷۰میلیارد تومان تسهیلات اختصاص داده شده و یارانه آن تامین و پرداخت شده است. به گفته وی در کلیه واحدهای مسکونی روستایی احداث شده در برنامه چهارم توسعه، آیین نامه ۲۸۰۰ رعایت شده و این ساختمان‌ها در برابر حوادث غیرمترقبه ایمن هستند.

رییس بنیاد مسکن افزود: واحدهای مسکونی روستایی احداثی از سال‌جاری تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند که البته در سال گذشته در مناطق حادثه‌دیده نظیر بم، واحدهای ساخته شده بیمه شدند و درصددیم این امر در سطح کل روستاهای کشور اجرا شود. رییس بنیاد مسکن ساخت‌وساز در ۳۰هزار روستای کشور را نیازمند اعمال مدیریت و نظارت فنی و تامین تسهیلات دانست و گفت: ساخت ۲۰۰هزار مسکن روستایی با اعتبار یک‌هزار میلیارد تومان به اتمام رسیده و ساخت ۲۰۰هزار واحد مسکونی روستایی طبق اهداف برنامه چهارم توسعه در سال‌جاری انجام می‌شود که تاکنون ۱۱۰هزار واحد آن پایان کار دریافت نموده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر نیز ۵۰۰هزار واحد مسکونی روستایی برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند که سرمایه در گردش آن معادل ۴هزار و ۵۰۰میلیارد تومان است.