دبیر انجمن انبوه سازان خراسان رضوی گفت: آمارهای ارائه شده در کشور در اکثر مواقع دقت لازم را نداشته و ایجاد بانک اطلاعات مسکن می‌تواند مرهمی‌ بر این درد باشد.

علی ثنایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ایجاد بانک اطلاعات مسکن می‌تواند رسیدگی به وضعیت مسکن را آسان کرده و ساماندهی آن را بهبود بخشد. وی سیاست تعلق گرفتن مالیات برای افرادی که بیش از دو بار در سال خرید و فروش مسکن دارند، در راستای طرح جامع مسکن را خوب ارزیابی و تصریح کرد: این کار موجب می‌شود که بورس بازی کاهش پیدا کند، ولی احتمال ایجاد مشکلاتی برای معاملات مردم وجود دارد و متولیان امر باید تدابیر لازم را در تدوین قوانین مربوطه بیاندیشند.

ثنایی درباره آزاد سازی سیمان از سبد حمایتی دولت خاطرنشان کرد: در ابتدای امر مصرف‌کنندگان دچار مشکلاتی درخصوص دریافت سیمان شدند، ولی پیش‌بینی می‌کنم در دراز‌مدت کار سامان لازم را پیدا کند.

وی در زمینه قطع وام مسکن، تاکید کرد: با توجه به این که اکثر تولیدهای انبوه‌سازان برای دهک‌های پایینی جامعه است و با استفاده از تسهیلات انبوه‌سازی به صورت مشارکت مدنی در دوره‌های ساخت که پس از اتمام ساختمان به صورت فروش اقساطی به خریداران منتقل می‌شود، در صورت عدم پرداخت وام در راستای اجرای طرح تحول اقتصادی، کار ساختن این قبیل واحدها کند یا متوقف می‌شود. وی در رابطه با موفقیت طرح مسکن مهر گفت: تعاونی‌های تشکیل شده منظور دولت را متوجه نشده‌اند و راه پیشنهادی ما جمع‌آوری توان مالی اعضای تعاونی‌ها و تسهیلات بانک‌ها توسط شرکت‌های متخصص و مجریان انبوه‌ساز است تا در نهایت کار طراحی و ساخت در اسرع وقت به نتیجه برسد.