شهردار تهران گفت: من و مجموعه مدیریت شهری به آنچه امروز در شهر اتفاق می‌افتد، آگاه و بر کار مسلط هستیم، گم گشته نمی‌چرخیم و با برنامه مشخص مباحث را پیش می‌بریم. به گزارش سماء، محمدباقر قالیباف در مراسم بهره‌برداری از اتوبان زین‌الدین اظهار داشت: پروژه اتوبان زین‌الدین مشکلات بسیاری برای ساکنان این محدوده دارد. همیشه می‌گویم اگر پروژه به کندی پیش رود یک مشکل و اگر سریع و به طور شبانه روز هم پیش رود یک مشکل دیگر برای ساکنان ایجاد می‌کند. حتی افتتاح پروژه نیز برایشان بدون مشکل نیست.

قالیباف در ادامه به تملک و تخریب برخی ساختمان‌ها در پیشبرد پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: بسیاری از این پروژه‌ها از قبیل پل سراج با این مساله روبه‌رو است و مشکلاتی ایجاد می‌کند. شهروندان نیز به حق حرف‌هایی دارند، ما هم محدودیت قانونی داریم، در شورای شهر نیز این موضوع را مطرح کرده‌ام. درست است که این کار بر اساس کارشناسی عمل می‌شود و ملکی را که در مسیر قرار گرفته باید بخریم، بودجه هم به ما اجازه نمی‌دهد بیشتر پرداخت کنیم، اما باید توجه داشت همین فرد اگر پولش را دو برابر کند نمی‌تواند در همان محل خانه‌ای ۳۰- ۲۰ ساله بخرد.

شهردار تهران افزود: برای حل این معضلات باید تدبیر شود که البته این مشکلات در مسائل اقتصادی ریشه دارد.

قالیباف در ادامه اظهار کرد: به شهرداران مناطق می‌گویم به زور نمی‌توانید کاری انجام دهید، شهروندان هم باید انصاف را رعایت کنند ما هم باید به گونه‌ای عمل کنیم که ظلم نشود.

شهردار تهران در مورد تاثیر بزرگراه زین‌الدین، گفت: این بزرگراه تحول اساسی در منطقه ایجاد می‌کند، ادامه بزرگراه شهید همت به جاده هراز و دماوند و اتصال آن به سه راه آزمایش نیز تحولات کلیدی ایجاد خواهد کرد و موجب محرومیت زدایی و به نوعی تولید ثروت در این منطقه خواهد شد.

قالیباف همچنین، گفت: ما در مجموعه مدیریت شهری با برنامه مشخص مباحث را پیش می‌بریم و این به معنای نبود اشکال نیست، ولی در محیط کاری متوجه می‌شویم در کار خرد جمعی وجود دارد یا خیر، افق آینده روشن است یا خیر، من اطمینان می‌دهم مجموعه با پختگی و هوشمندی وبا عقلانیت موضوعات را پیش می‌برد.