طرح مسکن مهر زمانی به سرانجام می‌رسد و زمین‌های واگذاری شده به مرحله ساخت می‌رسند که این زمین‌ها براساس انبوه‌سازی و استفاده از تکنولوژی صنعتی‌سازی بر مبنای حمایت و نظارت‌های دولت ساخته شوند. حمید ماجدی، کارشناس مسکن، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر اینکه چه تعداد از زمین‌های مسکن مهر به مرحله ساخت رسیده‌اند مشخص نیست و مسوولان در این زمینه فقط از واگذاری زمین برای مسکن مهر سخن می‌گویند و در مقابل از سرانجام زمین‌های واگذار شده و اینکه آیا به مرحله ساخت رسیده‌اند، آماری اعلام نشده است.

وی افزود: اگر قرار است زمین به افراد متقاضی در قالب گروه‌های سه تا پنج نفره واگذار شود باید از مسوولان سوال شود براساس کدام معیارها و اصول کارشناسی این تصمیم گرفته شده است، زیرا ساخت و ساز توسط این افراد که صلاحیت لازم را ندارند امری منطقی نیست.

این کارشناس مسکن افزود: با این اقدام کیفیت ساخت و ساز پایین می‌آید و ضوابط و مقررات فنی و شهرسازی رعایت نخواهد شد، چراکه افراد سعی می‌کنند با حداقل هزینه این کار را انجام دهند زیرا میزان تسهیلات درنظر گرفته شده کافی نیست.

وی یادآور شد: این مساله در گذشته تجربه شده و با نتیجه موفقی همراه نبوده است و زمین‌های واگذار شده اغلب براساس اصول و مقررات فنی و شهرسازی ساخته نشدند و حتی بسیاری از آنها به سرانجام نیز نرسیدند.

وی افزود: اگر دولت به دنبال نتیجه رسیدن در این زمینه است باید به سمت انبوه‌سازی و صنعتی‌سازی در ساخت این زمین‌ها روی آورد و با حمایت و نظارت باعث شود که هرچه سریعتر این زمین‌ها به نتیجه برسند.

این کارشناس مسکن تصریح کرد: متاسفانه دولت هنوز در زمینه صنعتی‌سازی توفیقات چندانی به دست نیاورده است و هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد؛ این در حالی است که اگر مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن در این زمینه متولی شود و تکنولوژی جدید را براساس الگوهای مورد نظر تایید کند بالطبع روند ساخت‌وساز از یکپارچگی مناسبی برخوردار می‌شود.

این کارشناس مسکن در پایان خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در این زمینه پراکنده‌کاری کنیم به نتیجه نخواهیم رسید و در نهایت پروژه‌های نیمه کاره خروجی این طرح خواهند بود.