گروه مسکن - در حالی که ظرفیت واگذاری زمین ۹۹ ساله در برابر تقاضا برای استفاده از آن بسیار کم است دولت اعلام کرده بازهم برای استفاده از این زمین ها ثبت نام می کند. بر اساس آمارهای اعلام شده تا کنون دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر واجد شرایط برای استفاده از این زمین ها ثبت نام کرده اند این در حالی است که ظرفیت برای واگذاری معادل ۵/۱ میلیون نفر است .

افرادی که تاکنون موفق به ثبت نام در طرح مسکن مهر نشده‌اند، می‌توانند از طریق درگاه اینترنتی (پرتال) وزارت بازرگانی به نشانی www.icm.ir مراجعه کرده و برای مسکن مهر نام‌نویسی کنند.

معاون طرح و برنامه‌ریزی وزارت تعاون در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس، با بیان این مطلب، افزود: ثبت‌نام مسکن مهر ادامه دارد و هیچ محدودیتی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: امکان ثبت نام و تقاضا برای شرکت در تعاونی‌های مسکن مهر وجود دارد و به هیچ وجه پرونده ثبت‌نام بسته نشده و اگر در جاهایی امتیازاتی به اسم مسکن مهر خرید و فروش می‌شود کارهای خلاف است که باید جلوگیری شود.

معاون وزیر تعاون در مورد پرداخت تسهیلات دولتی افزود: دولت برای مشارکت در ساخت تعاونی‌های مسکن مهر تا سقف ۱۴میلیون تومان تسهیلات ساخت به تعاونی پرداخت می‌کند و بقیه هزینه ساخت را باید خود متقاضی به تدریج تهیه کرده و در اختیار شرکت تعاونی مسکن مهر قرار دهد.

وی خاطرنشان ساخت: سهم دولت از عقد مشارکت ساخت حداکثر ۷۰‌درصد و متقاضی باید ۳۰درصد آورده داشته باشد و دولت منبع دیگری غیر از این ندارد.