مدیر حقوقی، حمایت قضایی و پاسخگویی به شکایات سازمان نوسازی مدارس گفت: لایحه جدید ساخت یک مدرسه به ازای ۲۰۰‌واحد مسکونی توسط انبوه‌سازان تا دو ماه آینده به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود. حاجتعلی قلی‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با بیان اینکه این لایحه هم‌اکنون در کمیسیون اجتماعی دولت در حال بررسی است، افزود: این کمیسیون با ارسال این لایحه به دستگاه‌های اجرایی کشور همچون وزارت اقتصاد و امور دارایی، وزارت مسکن و شهرسازی و معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری از آنها اعلام نظر کرده است.

وی ادامه داد: کمیسیون اجتماعی بعد از وصول و بررسی اظهارنظر این دسته از دستگاه‌های اجرایی و جمع‌بندی نظرات آنها، لایحه را در هیات دولت تصویب و بعد از آن به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌کند.

مدیر حقوقی، حمایت قضایی و پاسخگویی به شکایات سازمان نوسازی مدارس کشور خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت‌هایی که در این زمینه و بعد از لغو قانون ساخت مدرسه توسط انبوه‌سازان طی زمستان سال گذشته برای آموزش و پرورش ایجاد شده است، قطعا این لایحه خارج از نوبت در هیات دولت بررسی می‌شود و نهایتا تا دو ماه آینده به مجلس می‌رود.