گروه مسکن- مهدیس فرقانی: وضعیت بازار مسکن در خیایان خواجه عبدالله که یکی از خیابان‌های اصلی سیدخندان و شریعتی محسوب می‌شود زیاد تعریفی ندارد اما اگر بخواهیم طبق گفته‌های مشاوران املاک این خیابان گزارش را تکمیل کنیم باید گفته شود ...

... اصلا تعریفی ندارد چرا که ماه‌ها است در بنگاه‌های املاک این منطقه معاملات ملکی صورت نمی‌گیرد و بنا به گفته برخی از مشاوران املاک پنج ماه است که بازار مسکن در رکود به سرمی‌برد و بازار خالی از خریدار و از سوی دیگر مملو از فروشنده است و این وضعیت در ابتدا با یک نگاه ظاهری شاید نشان‌دهنده نابرابری میزان عرضه و تقاضا است که اگر به طور واقع بینانه‌ای به این مساله توجه شود کاملا مشخص است که تقاضا به معنای واقعی در بازار، مسکن وجود دارد اما به دلیل وجود شرایط فعلی بازار خریداران برای خرید هنوز هیچ میل و رغبتی نشان نمی‌دهند زیرا آنها توقع کاهش بیشتر قیمت را دارند و در این باورند که استقبال نکردن از بازار مسکن سبب کاهش هر چه بیشتر قیمت‌ها خواهد شد. با این حال قیمت ملک با ۳۰درصد کاهش نسبت به اواخر تابستان همراه بوده است.
یکی از مشاوران املاک این خیابان می‌گویند: سال‌های گذشته در طی ماه‌های دی تا اسفند تعداد بسیاری از معاملات ملکی صورت می‌گرفت اما امسال هیچ خبری از رونق این معاملات نیست. طبق پیشنهادات فروشندگان ملک قیمت پیشنهادی آپارتمان‌های مسکونی بدین شرح است: قیمت پیشنهادی هر متر مربع آپارتمان نوساز بین 3میلیون تا 3میلیون 500هزار تومان، قیمت پیشنهادی هر متر مربع آپارتمان چند سال ساخت بین 2میلیون و 300هزار تا 3میلیون تومان و قیمت پیشنهادی هر متر مربع ملک کلنگی بین 3میلیون و 600هزار تا 4میلیون تومان است.
گفته می‌شود خواجه عبدالله جنوبی به علت همجوار بودن با اتوبان رسالت کمی از آلودگی صوتی برخوردار است و این می‌تواند علتی برای کم‌تر بودن قیمت واحدهای مسکونی نسبت به واحدهای خواجه عبدالله شمالی باشد.
طبق نظریه برخی از مشاوران املاک خیابان‌های تیسفون و مدائن دنج‌ترین فرعی‌ها برای سکونت به شمار می‌آیند.
جدول قیمت زیر نشان دهنده این امر است که قیمت هر متر مربع آپارتمان مسکونی بیشتر حول محور متری ۲میلیون تا ۲میلیون و ۶۰۰هزار تومان می‌چرخد و در بررسی دیگر تعداد بیشتر موردهای ثبت شده متراژهای زیر ۱۰۰متر است و این مساله واضح است که خریداران استقبال بیشتری از متراژهای پایین‌تر می‌کنند.