مهدیس فرقانی
مشاوران املاک محدوده خیابان شمس‌آباد اولین نکته‌ای که در مورد وضعیت بازار مسکن این منطقه به خبرنگار دنیای‌اقتصاد گوشزد می‌کنند، وضعیت کسادی و بی‌رونق بودن بازار مسکن است. آنها اظهار می‌کنند با وجود چنین وضعیتی دیگر صحبتی باقی نمی‌ماند. آنها اظهار می‌کنند از ابتدای سال ۸۷ از طرفی وجود تورم و از سوی دیگر هنگامی که قیمت ملک به شکل سرسام‌آوری افزایش یافت بازار مسکن اکثریت خریداران و مستاجران خود را از دست داد و این رکود فعلی نتیجه آن افزایش قیمت در ابتدای سال است.

همچنین مشاوران املاک بیان می‌کنند که قیمت ملک نسبت به اواخر شهریورماه 20درصد کاهش داشته است، در صورتی که این کاهش قیمت به چشم هیچ خریداری نمی‌آید.
قیمت‌های پیشنهادی فروش واحدهای مسکونی در محدوده شمس‌آباد طبق گفته مشاوران املاک این منطقه بدین شرح است: قیمت پیشنهادی هر متر مربع آپارتمان نوساز بین ۲میلیون و ۳۰۰هزار تا ۳میلیون تومان، قیمت پیشنهادی هر متر مربع آپارتمان چند سال ساخت بین ۲میلیون تا ۲میلیون و ۵۰۰هزار تومان و قیمت پیشنهادی هر متر مربع ملک کلنگی بین ۳میلیون و ۵۰۰هزار تا ۴میلیون و ۵۰۰هزار تومان است.
یک واحد مسکونی نوساز فروشی با متراژ 50متر مربع در جدول قیمت زیر ذکر شده است و این مورد می‌تواند نشانه واضحی از نیاز مالی فروشنده باشد و خوب است گفته شود که با حاکمیت وضعیت فعلی بازار مسکن در همه مناطق تهران بسیاری از این نوع فروشندگان مجبور به فروش ملک خود به زیر قیمت بازار هستند.