گروه مسکن- لیلا درخشان: در برخی محلات تهران پلاک املاک طی چند هفته گذشته سه‌بار تغییر کرده و هر بار پیمانکاران شهرداری پلاکی با شماره جدید بر روی ساختمان‌ها نصب کرده‌اند. اجرای طرح تعویض پلاک املاک در تهران که ایده شهرداری تهران است، همچنان با حواشی خاص خود همراه است.

به گزارش دنیای اقتصاد، این‌بار تعویض پلاک‌ها شامل حال پلاک‌های جدید نیز شده و همین امر مشکلات عدیده‌ای را برای مردم به دنبال داشته است. در این راستا مهدی گلشنی، معاون آموزش و امور مناطق سازمان زیباسازی در گفت‌وگو با دنیای اقتصاد گفت: جای سوال است که چرا مردم در اجرای این طرح علاقه وافری به بزرگنمایی مسائل حاشیه‌ای دارند. وی افزود: تعویض پلاک‌های جدید ماحصل کنترل عملکرد پیمانکاران مجری از سوی شهرداری است. گلشنی خاطرنشان کرد: در فرآیند این کنترل بعضا مشخص می‌شود که پیمانکاران در نصب پلاک‌های جدید دچار اشتباه شده‌اند و بنابراین شهرداری مجبور می‌شود در اقدامی فراتر به منظور رفع این اشتباهات جزئی پلاک‌های جدید را مجددا تعویض کند.

وی تاکید کرد: در واقع این حرکت، حرکتی اصلاحی است و در همه‌جا مصداق ندارد بلکه در بعضی از نقاط شهر رخ داده است. وی در ادامه گفت‌وگوی خود در مورد مراحل تکمیلی نصب پلاک‌های جدید گفت: پس از اینکه شهرداری مرحله اول تعویض پلاک‌ها را انجام داد، اداره کل ممیزی املاک و مستغلات شهرداری برچسب شناسایی ملک را جداگانه نصب می‌کند و پس از آن نیز شرکت پست وارد عمل می‌شود و این‌بار کدپستی منازل را نصب می‌کند.

این مقام مسوول همچنان بر شبرنگ بودن پلاک‌های جدید تاکید کرد و گفت: مقایسه پلاک‌های جدید و قدیم تفاوت فاحش این پلاک‌ها را به لحاظ شبرنگ بودن کاملا مشخص می‌کند.