جمعی از شهروندان بیدخون استان بوشهر با اجتماع در فرمانداری کنگان، خواستار حل مشکل سند زمین‌های مسکونی خود شدند. به گزارش ایرنا، این افراد می‌گویند: نزدیک به پنج سال است که اداره ثبت اسناد شهرستان کنگان از دادن سند ثبتی برای زمین‌‌های مسکونی ساکنان محله شمال شهر بیدخون خودداری می‌کند.

به گفته این افراد: اداره منابع طبیعی نیز مدعی‌است که زمین‌های این قسمت ازمنابع ملی است و برخی از این زمین‌ها را به سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس فروخته‌است.

یک شهروند بیدخونی که خواست نامش ذکر نشود، گفت: زمین‌هایی که‌درآن ساکن هستیم یا کشاورزی می‌کنیم، زمین‌های اجدادی ما هستند اما اکنون چند سال است که منابع طبیعی مدعی آنها شده و حتی مقداری از منازل و زمین‌های ما را به شرکت‌ها فروخته است. ماهرخ بلوچی از دیگر شهروندان بیدخونی نیز گفت: چرا باید این گونه به ما ظلم شود و حقوق را پایمال کنند. وی از مسوولان استان بوشهر خواست تا نسبت به حل این مشکل مردم بیدخون اقدام کنند. علی پرکنده‌دل، یکی دیگر از شهروندان بیدخونی نیز گفت: ما در محاصره شرکت‌های پروژه پارس ‌جنوبی قرار گرفته‌ایم و به‌رغم مراجعه به ‌بخشداری عسلویه، فرمانداری و منابع طبیعی کنگان برای حل مشکلاتمان، همچنان بلاتکلیف هستیم. رییس منابع طبیعی شهرستان کنگان گفت: زمین‌های منطقه شمالی شهر بیدخون طبق نقشه و سوابق از نظر ما اراضی ملی است، اما افرادی که مدعی هستند، باید به ‌کمیسیون ماده ‌واحده ‌مراجعه ‌کنند که ‌البته برخی مراجعه کرده‌اند و پرونده‌هایشان در حال پی‌گیری و رسیدگی است. مهندس مهدی کریمی با تایید این مطلب که بخشی از زمین‌های این منطقه به‌منطقه ویژه واگذار شده ‌است، افزود: البته در صورت اثبات، اگر زمین‌ها مربوط به مردم باشد به آنها پس داده خواهد شد. عباس پاریابی، معاون عمرانی فرمانداری کنگان نیز گفت: مراتب را از طریق اداره‌کل منابع طبیعی و استانداری بوشهر دنبال کرده‌ایم و امیدواریم که این مشکل از طریق کمیسیون ماده واحده حل شود.