توضیح وزیر مسکن درباره زمین‌های 99ساله و سیمان

گروه مسکن- وزیر مسکن در جلسه ماهانه اعضای جامعه اسلامی مهندسین، در پاسخ به این پرسش که اگر دولت‌های آینده با واگذاری زمین‌های ۹۹ساله موافق نباشند وضعیت چگونه خواهد بود، گفت: این موضوع در مجلس شورای اسلامی در قالب لایحه‌ای به تصویب رسیده که پس از تایید شورای نگهبان به قانون تبدیل خواهد شد و جای هیچ نگرانی وجود ندارد. به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، وزیر مسکن و شهرسازی همچنین در پاسخ به این سوال که علت آرامش فعلی در بازار مسکن چیست، گفت: تعداد پروانه‌های صادر شده در شش ماهه اول سال‌جاری نسبت به سال گذشته حدود ۸۰درصد افزایش یافته و تعداد مجوزهای سال گذشته نیز به نسبت سال۱۳۸۴ به همین میزان رشد داشته و علت آرامش در بازار مسکن به خاطر بازار عرضه و تقاضای آن است.

سعیدی‌کیا همچنین به بازار مصالح ساختمانی اشاره کرد و گفت: دولت در خصوص تامین آهن، سه‌درصد بودجه وزارتخانه‌ها را به وزارت بازرگانی اختصاص داد تا آهن وارد کشور کند که هم اکنون آهن‌ها در حال تحویل به مردم است. وی در ادامه به کمبود سیمان در کشور اشاره کرد و گفت: وزیر صنایع و معادن وعده داده است تا شهریور سال۱۳۸۷، تولید سیمان کشور را افزایش داده و در این زمینه تعادل ایجاد خواهد کرد.

وزیر مسکن و شهرسازی بابیان اینکه اوج نیاز مسکن‌های مربوط به زمین‌های ۹۹ساله برای سیمان در بهار و تابستان آینده است، خاطرنشان کرد: امید داریم تا آن زمان مشکل سیمان حل شده باشد.